Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens samfunn?


Ponti

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg å skal kjøpe ski. Gjerne nå med en gang. Kan dra til butikken tvert å svinge plastic fantastic.

Skulle egentlig gjøre det forrige mandag, men da hadde de ikke størrelsen på støvelen jeg skal ha.

Nansen ski, rottefella bindinger, antartica støvler, staver, alt montert og preppet samt noen småting som skismurning er det jeg skal ha. Samlet beløp blir endel tusenlapper!!

"Tar et par dager - kom på torsdag/fredag så er alt klart" var svaret jeg fikk når alt var bestilt i butikken.

Jeg ringte torsdag: "Nei, ikke klart enda" var svaret.

Jeg ringte fredag: "Nei, ikke klart enda" var svaret.

Jeg ringte isted: "Nei, ikke klart enda" var svaret.

Jeg spurte hva som ikke var klart. Noe måtte vel være klart, f.eks ha satt på bindingene?

"Nei, ikke noe er gjort enda" var svaret.

Så jeg avbestilte hele driten....

Har ringt til samme kjede i en annen by for å høre om de kan levere. Ikke noe svar på 3 opprigninger.

Har ringt til en annen butikk for å høre. De har lagt på tlf 2 ganger (plutselig opptattsignal) uten å svare.

Hva skjer egentlig? Ingen som vil tjene tusenvis av enkle penger? Er jo enkelt når kunden vet hva han skal ha!?

Frustrert? You bet :roll:

Tips til god service på overnevnte pakke en plass? Jeg betaler heller mer!!

Bor i østfold, som endelig har skikkelig skiføre (sålenge det varer)

//Ponti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvilken butikkkjede er dette?

Nå har ikke jeg noen plan om å sverte alt og alle i ren frustrasjon over manglende service. Jeg har vært i samme butikk før, og overhørt en skiselger som overøste kunden med sin kunnskap. Kjempeflink fyr! Men kunnskap og service er to forskjellige ting, og det jeg spør om er om noen vet hvor servicen finnes i området mitt?

Sier jeg navnet blir debatten for/imot kjeden istedetfor at jeg får meg ski :roll:

//Ponti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. De som prøver å gjøre en god jobb i slike butikker er stort sett klar over det om det er folk som ikke gjør det der de jobber. (Men bør ikke sverte selger med en gang. I mange tilfeller er selgeren bare "the messenger". For eksempel er det ikke nødvendigvis slik at han du snakket med om dine bestilte ski har noe med bestillinger å gjøre i det hele tatt, men at han har mulighet til å sjekke opp status for kunder.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da. Men jeg poengterer at det ikke er for å sverte alt og alle, men man blir frustrert over slikt.

Kunnskapen der vet jeg er god, men servicen får man ikke automatisk med på kjøpet.

Det begynner på X og slutter på L :)

Byen er Sarpsborg...

//Ponti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at XXL er billig, og det stopper ofte der. De er mer varehus enn sportsbutikk og det får man "leve" med når man skal ha det billig. Hvis man vet hva man skal ha og ikke er avhengig av montering som det ble nevnt her, så er XXL helt sjef.

Jeg ble veldig positivt overrasket over Intersport i Storgata i Oslo i helgen, der snakket jeg med en ekspeditør full av interesse, service og smil. Han var lei seg for at han ikke rakk å fikse skimontering samme dag (lørdag), så jeg fikk de på mandag i stedet. Ingen ting å klage på! Prisen var grei også.

Man møter nok hummer og kanari av opplevelser på service uansett hvor man drar. Er man ikke fornøyd, så får man handle et annet sted :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på hvem du møter. Et problem er ofte at de du møter har lite kontroll utover annet en salg i butikk, kunnskap og bytting av varer og lignende. Tror XXL har mye av bestillinger og slikt plassert sentralt og ute av butikkselgernes hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra oslo sportslager.

Nansen, påmonterte bindinger, støvler, staver, smurning, ferdig prepping, skifeller og briller er i boks.

Tid fra inn i butikk til ut igjen med alt = 2 timer.

Nå er jeg så glad at jeg skal ut i lysløypa å la kulda fryse tårene til is i øyevippene :D

//Ponti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket nettopp prisene på på en randoneepakke fra Oslo Sportslager i forhold til en liknende pakke fra Telemark Pyrenees. Med de tilbudene de har om dagen (samt med 10-15 % DNT-rabatt på andre ting) og basert på sammenlignbare varer (de har ikke helt likt utvalg) ligger prisene hos Sportslageret omtrent på samme nivå som å bestille fra Telemark Pyrenees.

Det er artig at Sportlageret klarer å konkurrere på pris med utenlandske nettbutikker. I tillegg gruser man nettbutikkene på "prøve støvlene før man kjøper"-faktoren. Blir også litt enklere med reklamasjoner o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du kan få disse skiene, bindinger og støvler fra sportsnett.no, som også har butikk i Parkveien i Oslo. God service og skikkelig kunnskap, kan trygt anbefales! :)

Sportsnett har flyttet til Antosn Sport ved klingenberg kino.

Nå er det noe som heter Rå sport i de lokalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.