Gå til innhold
  • Bli medlem

Ullgenser


Qme

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne ein god ullgenser. Veit wistex har ein frå gaupa, men den var ikkje heilt lik den eg tenkte på. Den eg er ute etter ser ein ein liten bit av på e reklame på TV som handlar om eit et rosa vaskemiddel? og genseren ligg fint sammenbretta. Er grå, relativt grov ull og har glidelås i halsen(høghals). Er ikkje heilt sikker på om det er Wenaas-genseren eg snakkar om, men er det nokon som veit kva eg snakkar om og kvar eg kan finne tak i han? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har den Ulvang genseren. Deilig lang hals og pulsvarmer (tommelhull). Som Øystein var inne på ikke veldig varm, så der man må man ta hensyn til hva værgudene planlegger. Du skriver ikke hva du tenker om bruksområde. Som et praktisk plagg, er den i tillegg også en fint plagg - kan brukes til fest :)

Har lest en test på www.klikk.no/friluft om ullprodukter fra www.lanullva.no Skal være veldig varmt. Vil samtidig anbefale Brynje Artic (SUVERENT) - men kan bli for varmt :) Da riktig nok ikke en genser. Har brukt brynje artic + den ullvangen - da holder du deg varm. Aclima Warmwool ullundertøy i 100% mer.ull kommer også godt ut i forhold til varme, ikke testet personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den Ulvang genseren. Deilig lang hals og pulsvarmer (tommelhull). Som Øystein var inne på ikke veldig varm, så der man må man ta hensyn til hva værgudene planlegger. Du skriver ikke hva du tenker om bruksområde. Som et praktisk plagg, er den i tillegg også en fint plagg - kan brukes til fest :wink:

Har lest en test på www.klikk.no/friluft om ullprodukter fra www.lanullva.no Skal være veldig varmt. Vil samtidig anbefale Brynje Artic (SUVERENT) - men kan bli for varmt :D Da riktig nok ikke en genser. Har brukt brynje artic + den ullvangen - da holder du deg varm. Aclima Warmwool ullundertøy i 100% mer.ull kommer også godt ut i forhold til varme, ikke testet personlig.

Da jeg er godt isolert så skal det mye til før jeg fryser. Jobber ute hver dag hele året så er vel litt herda. Likte at den så kompakt og god ut. Bruker vanligvis natogenseren på fjellet. Har også Bergans light dunjakke til å ha under jakka. Trenger en kompakt genser som går fint rundt bålet ellers der dunjakka blir for pen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Dere som bor på Sunnmøre har jo (kanskje?) relativt kort vei til Langevåg og Devolds fabrikkutsalg. Der får du nansengenseren (den klassiske grå med høy hals) til en relativt billig penge. Samme med Devolds thermojakcet som er en litt tynnere ullgenser.

Jeg har kjøpt begge der, og man får de til ca 40-50% avslag i fullpris for feilvare. Begge mine er feilvare, men jeg har hatt de i to år og fortsatt ikke funnet noe feil...

Greit nok, Devold er relativt dyrt i utgangspunktet, men jeg syns de har bra produkter, og jeg pleier alltid å stikke innom der en tur på vei til Ålesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.