Gå til innhold
  • Bli medlem

Kondens rundt soveposeåpning


PPe

Anbefalte innlegg

Har noen problemer med kondens rundt soveposeåpningen når jeg overnatter ute på vinteren. Dette skjer også når jeg sover i telt.

Det som skjer er at soveposen blir våt i hele området rundt åpningen. Soveposen blir ikke våt innvendig, men utvendig blir det til tider svært vått. Fuktigheten kommer nok av at jeg puster gjennom nesen når jeg sover (jeg har nesen utenfor poseåpningen) Er dette normalt?

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nei dette er ikke normalt.

Jeg vil anbefale å oppsøker fastlege.

Dersom han ikke kan hjelpe vil han henvise deg videre til spesialist på sykdommer relatert til soveposekondens.

Om jeg skal gjette tror jeg dette er den lite kjente sykdommen:

"Dampis i åpnis soveposis".

:o

Tror jeg går for denne!

Men fra spøk til alvor. Jeg har en pose som ikke er vannavstøtende, og dermed forsterkes nesten problemet. Jeg ser at Ajungilak tyin Winder 5-ses, har en vannavvisende overflata i området rundt hetta. Har dette noen effekt, eller vil fukta trenge inn allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går for denne!

Men fra spøk til alvor. Jeg har en pose som ikke er vannavstøtende, og dermed forsterkes nesten problemet. Jeg ser at Ajungilak tyin Winder 5-ses, har en vannavvisende overflata i området rundt hetta. Har dette noen effekt, eller vil fukta trenge inn allikevel?

Soveposen min er av vannavstøtende materiale, men da jeg våknet her om dagen og begynte å bevege litt på meg, fikk jeg hele nattens kondenssamling midt i fjeset, noe som var en fin start på dagen :) derfor tror jeg ikke det har noen veldig stor effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soveposen min er av vannavstøtende materiale, men da jeg våknet her om dagen og begynte å bevege litt på meg, fikk jeg hele nattens kondenssamling midt i fjeset, noe som var en fin start på dagen :) derfor tror jeg ikke det har noen veldig stor effekt..

Effekta er kanskje at fuktigheita vert liggande som rim på overflata. Med rimras ned i ansiktet som resultat. Medan våre fuktabsorberande soveposar bare vert litt våte.

Når ein bare finn seg i at det er normalt, så er det jo eigentleg ikkje noko stort problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen problemer med kondens rundt soveposeåpningen når jeg overnatter ute på vinteren. Dette skjer også når jeg sover i telt.

Det som skjer er at soveposen blir våt i hele området rundt åpningen. Soveposen blir ikke våt innvendig, men utvendig blir det til tider svært vått. Fuktigheten kommer nok av at jeg puster gjennom nesen når jeg sover (jeg har nesen utenfor poseåpningen) Er dette normalt?

What to do?

Hold pusten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.