Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av tursekk for helgeturer +/-


Victor85

Anbefalte innlegg

Hei.

Prøver å finne meg en sekk til bruk for helgeturer i fjellet og i marka, hovedsakelig for fisketurer. Primært i sommersesongen, men vinter er også aktuelt.

Satser på at 60L burde holde, siden jeg drar med meg telt på disse turene.

Har sett litt på tursekker, men siden det finnes utallige kombinasjoner av pris/kvalitet blir man fort litt i tvil.

Eneste jeg har sett så langt, er "Lowe Alpine Contour 60+10 Hyperlite"

http://www.lowealpine.com/Products/Detail.asp?ProductTypeID=18&ProductGroupID=843&Position=0&SpecificActivityID

Denne selger DNT for 1870,- til medlemmer, og det er jo ikke en gæli pris.

Evt. så leste jeg en test DNT gjorde i 2006, der de utpekte Helsport Gjendesheim 60 for beste kjøp.

http://www.turistforeningen.no/article.php?ar_id=8972&fo_id=2771

Denne finner jeg på diverse butikker for ca. 600 kr, og det høres "skummelt" billig ut!

Noen som har erfaringer de vil dele? Kjøper ting fra USA over en lav sko, dersom det er noen bra deals å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Beste kjøp" er ikke nødvendigvis "beste sekk" - for her vektes prisen altfor høyt!

I den størrelsen du nevner vil jeg trekke frem Osprey Aether60 som et veldig godt alternativ. Jeg har sekken på 70 liter, og den pakker jeg for 5-6 dagers turer. Sekken er ikke altfor dyr, den er god på ryggen og veier ikke all verden i utgangspunktet. Men det er ikke en superlett sekk som ofte får litt for spinkle bæresystemer.

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er det ikke akkurat prisen som er det viktigste for meg, mer det at sekken er god å bære, kjøling på ryggen og evt. smarte løsninger.

Kikka litt innom Sportsnett, og fattet interesse for Arcteryx Khamsin 70 og Lowe Alpine TFX Summit 65 + 15

Prøvde å linke de til forumet, men ser ut som at linken ble for lang, for posten min ble hvertfall helt blank, men man finner de på sportsnett.no

Nå er vel kanskje de sekkene mer beregnet for toppturer/klatring, men det er vel ikke kriminelt å benytte seg av slike sekker i mark og fjell selv om bruken ikke er av den ekstreme sorten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.