Gå til innhold
  • Bli medlem

Norge på langs 2009


Anbefalte innlegg

Hej!

Har ni sett att James Baxter, som skrivit en hel del om norska fjäll och gett ut boken Hurrugane nu är på väg att skida från Lindesnes till Jakobselv eller Nordkap för att sedan paddla ner längs den norska kusten. Han skriver dagliga rapporter från sin framfart på http://www.skipaddlenorway.com För tillfället befinner han sig i Jotunheimen.

Läs också hans hemsida http://www.scandinavianmountains.com

Jag träffade James under en skidtur i Kebnekaiseområdet (Sverige) för ett år sedan, och blev fascinerad av hans framfart.

Själv är jag på väg att leda en tur i Jotunheimen nu i april.

C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Etter å ha møtt 3 norge pålangs ekspedisjonar på Kongshelleren i helga, har eg lese meg gjennom nokre av bloggane dei legg ut på nettet. så i går kveld vart eg sitjande i godstolen til langt over midnatt og lese james levande og interessante skildringar av turen, krydra med fine bilete. Han skriv på engelsk, så ein får samstundes repetert litt av språkkunnskapane..

I motsetning til dei norske ekspedisjonane satsar han på å gå utan pulk med ein sekk på rundt 20 kg, noko som gjer at han ligg 14 dagar framføre dei andre.

Så mitt tips er : Følg med på bloggen til minst ein av dei 5 ekspedisjonane som er på veg nordover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.