Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Montana kortfeller?


Øystein_S

Anbefalte innlegg

Annonse

Joda, om du ikke har prøvd Åsnes integrerte fellelås er dette "greit nok".

Åsnesfellene er raskere/enklere å ta av og på, de bremser deg også mye mindre på din vei fremover.

Tror mange turskiløpere med "marka ski" hadde vært tjent med å fornye skiene til Åsnes m/lås,

ikke minst de som bare går i påsketider og ellers på klisterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern har slike kortfeller, og ved direkte samanlikning med mine langfeller, har han dårlegare glid. Dette er på grunn av at den rimeleg svære klossen i framkant av fellene bremsar. Så hans råd er i alle fall å gå for langfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt slike feller, men ikke fra Montana.

Var bare sånne passe fornøyd, ga ujevn glid.

Ved "uheldig" føre, syns jeg heller ikke festet var optimalt.

Opplevde å at reima som strammes rundt skien ble fliset og nesten ødelagt av stålkantene.......

Har idag langfeller som for meg iallefall er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd slike, men vart bare delvis nøgd. Problemet er både storleiken på klossen og at fellen har ein tendens til å løsne etter litt bruk. Det fungerer jo på eit vis, men eg har gått over til å bruke vanlege, tynne feller (smale og dekker ikkje heile skien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Jeg har ganske breie feller som jeg bruker nå. Greit i kraftige motbakker og i dyp løssnø med pulk, men noe hærk når det skulle være mulig å få litt gli på skia. Kanskje jeg heller skal investere i noen smalere langfeller enn disse kortfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt slike felles tidligere og er ikke fornøyd med dem. Klossen foran bremser og virker klønete i nedkjøringer. Har nå Åsnes-system og det virker veldig mye bedre. Jeg kan IKKE anbefale vanlige kortfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern har slike kortfeller, og ved direkte samanlikning med mine langfeller, har han dårlegare glid. Dette er på grunn av at den rimeleg svære klossen i framkant av fellene bremsar. Så hans råd er i alle fall å gå for langfeller.

Sammenlikner du med Montana langfeller eller et annet merke?

Jeg har ca 50mm brede Montana langfeller og de glir veeeldig mye dårligere enn f. eks Black Diamond og G3 feller som er mye bredere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.