Jump to content

Primus for store gryter

asconasny

Recommended Posts

Heisann

Har fått en forespørsel fra en kompis om primuser for store gryter, nå er det sånn at han er leder for en speidergruppe og nå skal de vistnok på leir, de trenger da primuser for matlaging. det som er cluet er at de skal lage mat til endel sultne unger og da er det en fordel å bruke store gryter (til poteter og slikt), etter hva jeg ser så er det ikke alle primuser som tar 10-15liter gryter på grunn av for stor diameter på disse. noen som har noen tips?

. Han snakket om å ta med 2stk elleve liters gassflasker for å koble til brennere.

Hvordan er det å bruke bensinbrennere til dette formålet, hvis det i det heletatt eksisterer..

Husker jeg har sett gassbrennere med svær diameter som ble skrudd på 11 liters gassflasker. men jeg har ikke sett disse i noen butikker

takknemlig for svar

Annonse

Da jeg var i speidern i canada, ble det brukt dobbletbrennere i en slags metallkoffert. Helt genialt, tungt og bør ikke bæres langt nei. Vi hadde gassflasker med en stang til fordeling, hvor man kobler på to dobbelbrennere per stang. På toppen var det gasslykt. Vi var fire lag. Hvis du går på colemans kanadiske side så finner du masse fint, men europa-sortimentet var heller elendig :lol:

Så bra ut de krabbekokerne også.