Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt i Jotunheimen


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hej Alle.

Min kæreste og jeg skal på en uges vandring i Jotunheimen her i slutningen af Juli og vi glæder os meget.

Men nu er jeg blevet et smule nervøs for vores telt i Jotunheimen. Kan det lade sig gøre at slå pløkker i eller skal man bruge noget andet ?

Kan det lade sig gøre at sove andre steder end teltpladserne omkring hyttterne ?

På forhånd tak

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Du har all grunn til å glede deg, og jeg håper været blir bra.

Telte kan man gjøre svært mange steder i Jotunheimen, hovedsaklig under 1500-1600 meters høyde, men det finnes også plasser langt høyere enn dette. Det er igrunnen bare å se seg om i terrenget, så vil dere finne et flatt sted med jord nok til å slå i teltplugger. Det er ingen grunn til å ligge i umiddelbar nærhet av hyttene. Jeg vil heller anbefale dere å finne deres eget lille sted der dere kan nyte stillheten i fred.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hej Tom.

Tak for hjælpen. Det beroliger meget og nu glæder jeg blot endnu mere.

Hvor mange kilo vil du / i iøvrigt anbefale at vi putter i rygsækken ?

Hvor meget må sådan en rygsæk veje ?

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil anbefale dere å prøve å holde vekten i sekken på et minimum - et sted mellom 10 og 15 kg bør dere klare å overholde. Tenk lett :?

Fluggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man selvsagt bør begrense seg til det nødvendige. Dersom dere fordeler vekten i forhold til muskelstyrke, skal det ikke være noe stort problem. Det er folk som går alene med telt, og også de klarer det. Dere er to, og da blir det vesentlig bedre.

Dersom dere ønsker å ta avstikkere fra hovedruten eller ligge i ro en dag og f.eks. bestige en topp, anbefaler jeg dere å ta med dere en lett sekk i tillegg, som dere kan bruke på disse utfluktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.