Gå til innhold
  • Bli medlem

Kalhovd /fiske- hvor bør jeg dra?


tur&fisk

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å dra på en fisketur(4-5 dager) til sommeren. Har tenkt med til Kalhovd. Ser på kartet at det er mange muligheter.... Planen er å ligge i telt. Er det noen som har tips ang. vann/fine steder? Når på sommeren bør jeg dra? Noen som er kjent i området og som kan komme med noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ta båten over vannet, gå den gamle Nordamannslepa (vagt vardet) mot Lågaros. Greit fiske på veien, nok til maten. Inne ved Lågaroset kan du fiske etter storingen, fint å følge vassdraget nedover et stykke også.

Veien tilbake er jo opp til deg, samme vei eller en rundtur, er jo mange bra vann, så det er nok bare å prøve lykken der det ser fint ut, og ikke minst: der det ikke ser fint ut.

Tips: Parker 200-300m på en av møteplassene før parkeringa, da sparer du noen hundrelapper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å gjøre som Mayhassen sier, i tillegg kan du ta en avstikker inn mot Torjustjørnan hvor det er bra med fiske og teltmuligheter.

Returen (som jeg bare har gått på ski) er å gå tilbake til Stegaros om Stordalsbu. Her kan du følge Kallungsjåin og Slettedalen hvor jeg tror fisket kan være bra. Rundt Stordalsbu har en også mange flotte vann som Vråsjøen og Saure. Fra hytta går det DNT-merka sti tilbake.

God Tur!

post-3251-133474603107_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, men er ikke merka møteplass, eller en skikkelig en sådann, bare fullt mulig å parkere der.

Det skal stå skilta hvis du risikerer borttauing, ikke at jeg tror en slik bil kjører opp dit uansett da men...

Har selv stått der mange dager

Sånne møteplasser med "M"-skilt er de som er dyre.. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å gjøre som Mayhassen sier, i tillegg kan du ta en avstikker inn mot Torjustjørnan hvor det er bra med fiske og teltmuligheter.

Returen (som jeg bare har gått på ski) er å gå tilbake til Stegaros om Stordalsbu. Her kan du følge Kallungsjåin og Slettedalen hvor jeg tror fisket kan være bra. Rundt Stordalsbu har en også mange flotte vann som Vråsjøen og Saure. Fra hytta går det DNT-merka sti tilbake.

God Tur!

:lol: Har fått gode tips!

...er jo også mange vann som ligger nær veien der oppe, både store og små. Noen som har erfaring herfra? Kan det være noe å satse på eller bør man komme seg lenger i fjellet for å få fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bettet kan variere er erfart mange ganger... Ikke lett å forutsi, men det er vel noe av det som gjør fisking spennende :D . Men hva tror dere om tidspunkt for fiske på vidda? Noen anbefaler juli, andre sverger til augustfiske.

Er det noen som kan anbefale sluker eller våtfluer som har gitt gode resultater? Selv bruker jeg mest sluk, 12 gr eller sildesluker. Synes det er vanskelig å se noe mønster i når fisken tar de ulike slukene... Tror fiskelykken må være der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.