Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellheimen X-trem 3 vs Svalbard3(eventuelt high )


rotehodet

Anbefalte innlegg

Hei på du.

Valgets kvaler står for tur. Sikler grenseløst på nytt telt i helårsvarianten.

Hvilke av disse to teltene mener dere er det beste kjøpet ?

Har fått det for meg å støtte Norsk industri, så de utenlandske merkene utgår i disse lavkonjuktur tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellheimen xtrem er best om du skal ha helårstelt. Lettere og mer enn stabilt nok. Svalbard er kanskje bedre som reint vinter/høyfjells/poltelt der du uansett går med pulk, men er "litt" overkill for ei langhelg på vidda i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøplugger, hvis du ikke vil bruke annet ymse du har hjemme i boden.

Husk på at Fjellheimen og Svalbard veier nesten like mye og at de tar like stor plass i sekken, så ikke la dèt styre avgjørelsen din.. Fjellheimen X-Trem er overkill om sommeren den også, tenk å drasse rundt på 4,1kg i sommerhalvåret (+ Helsports vanlige 10% ekstra vekt, vei teltet i butikken om du kan.) når du kan slappe av i f.eks ett Rondane 3 eller Ringstind til halve vekta og mindre.

Jeg har Svalbard 3 og min kamerat har Fjellheimen xtrem 3 men vi har ikke fått testet de ut i verste tenkelige vær enda.. Begge teltene er gode sålangt og står godt i vind og mth. vinterbruk er det ikke så stor forskjell på de synes jèg, bortsett fra at Svalbard er noe lavere i forteltet men høyere i innerteltet da Fheimen skrår ned direkte fra inngangen hvor Svalbard har en kuppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.