Gå til innhold
  • Bli medlem

3 lags goretex


Fjellbukken

Anbefalte innlegg

Har sett lenge og vel på Norrøna Recon dressen mht. slitestyrke og vanntetthet og venter igrunnen på at denne skal komme på tilbud men dèt jeg har lagt merke til er mangelen på tilsvarende produkter fra konkurrerende produsenter? Det er omtrent bare paclite og softshell eller lignende stretch opplegg på markedet som jeg har sett, er dette vanntett og slitesterkt?

Har selv Norrøna Forelhogna Paclite og er middels fornøyd med tanke på egenskapene nevnt for Recon.

Hadde vært greit å hatt oversikt over alternativene til Recon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt på siden kanskje, men relevant allikevel: Jeg har hatt både fire og femlags vadere i goretex. Disse er potte tette, men siden de er så stive ender de med å begynne å lekke etter et par år der hvor det dannes bretter. Særlig bretter hvor det er friksjon.

Jeg har lagt merke til at en del nye jakker er veldig stive. Hvordan blir det med slitestyrke på membranen når det blir bretter i så stivt stoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt med Recon dressen.

Den største forskjellen på denne og Dovre dressen er nok støy. Recon lager en god del støy. Men du får vel da en tett og pustende dress med masser av detaljer. Har ikke fått testa dressen enda, men regner med at den skal komme godt med her på vestlandet når "godværet" setter inn.

Inbiller meg av yttermaterialet på Recon er bedre enn Dovre/Finnskogen (børsta stoff) når dette blir vått. Recon er mer "regndress" aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt med Recon dressen.

Den største forskjellen på denne og Dovre dressen er nok støy. Recon lager en god del støy. Men du får vel da en tett og pustende dress med masser av detaljer. Har ikke fått testa dressen enda, men regner med at den skal komme godt med her på vestlandet når "godværet" setter inn.

Inbiller meg av yttermaterialet på Recon er bedre enn Dovre/Finnskogen (børsta stoff) når dette blir vått. Recon er mer "regndress" aktig.

Ytterstoffet til Dovre er jo akkurat det samme som Recon, begge har 3 lags GoreTex XCR membramen. Finnskogen har et ytterstoff av børstet microfiber, for bruk til smygjakt ol. Forskjellen på Recon og Dovre er i hovedsak at Recon er en mer "gjennomført" dress med en god del mer detaljer med lommer, dobbel stormklaff på frontglidelås, forsterket på utsatte områder etc. Har selv Recon og er storfornøyd, en komplett dress som holder selv det verste været ute! Løp og kjøp! Billigste jeg har sett er hos XXL, til 6300,- for hele dressen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.