Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Ringstind Light 2


villmarkingen

Anbefalte innlegg

Annonse

Ringte Helsport i dag, de kunne opplyse meg om at Light er en ny utgave av ringstind.

Det er fortsatt samme kvalitet, men det er brukt en noe letter duk.

Fortsatt samme rivestyrke, vannsøyle etc....

Ser det står på lappen som følger med; telt, plugger og stenger = 1,71 kg + repsett 150g.

Meg bekjent er det 110 g mer en ringstind2 stod annonsert til........

Tror det skal gå bra for meg likevel :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det står på lappen som følger med; telt, plugger og stenger = 1,71 kg + repsett 150g.

Meg bekjent er det 110 g mer en ringstind2 stod annonsert til........

Det vanlige Ringstind skal veie 1,6 kg pluss minus 10% pluss plugger og repsett på 260 gram. Men er stengene med i den vekten? Og hvor mye veier dette nye Light-teltet?

Jeg har et Ringstind selv, og var nettopp i en dialog med en som var rimelig frustrert over Helsport sine vektangivelser. De er svært upresise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjøkkenvekt (garantere ikke for nøyaktigheten) viste 1850gram i stad.

Det var selvfølgelig inkl alt, telt, stenger, plugger, repsett og transporttrekk :?

Høres ikke dumt ut det nei! Må ha skjedd en forbedring på vekta.

Jeg har sydd på stormmatter på mitt så det veier en masse. Helsport har ikke oppdatert sidene sine med nye data for Ringstind. Håper de bedrer kvalitetskontrollen også. Det er vel ikke normalt med så stort slingringsmonn på vektene slik som Helsport har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff en kar på Hardangervidda i fjor med det teltet, husker det så spennende ut. Grattis!

Kan Mountain Hardwear - Helion 2 være et alternativ til ringstind?

Sjekket det MH-teltet i fjor våres i jakt på nytt enmannstelt. Og Helion til en er nok ikke dumt, men til to er det en vits. Om man ikke har plass til to liggeunderlag ved siden av hverandre inne i teltet er det IKKE et telt for to. Dessuten var det en litt snodig stangkonfigurasjon. Og selvfølgelig fulgte det typisk amerikansk oppskrift, med oppspenning av innertelt først, med duk over. Lufitngen skulle nok primært foregå langs bakken, for duken stoppet godt klar av den. Husker ikke engang om det var en lufteluke oppe på teltet.

Endte med et Eureka-telt som var nesten like håpløst ute i felt, som jeg fikk byttet til et Hilleberg Soulo. Det er det beste teltet jeg har hatt til dags dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.