Gå til innhold
  • Bli medlem

Lite fiskere/jegere her?


Kim

Anbefalte innlegg

Hvor er alle glade fiskere og jegere? Det er vel noen som sitter og lurer på ting eller kanskje har noen tips/erfaringer å dele?

Jeg gleder meg stort til fiske på snaufjellet. Helst vil jeg følge en bekk/elv med fine kulper hvor jeg kan lurer opp den ene fine ørreten etter den andre, da helst med mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvor er alle glade fiskere og jegere? Det er vel noen som sitter og lurer på ting eller kanskje har noen tips/erfaringer å dele?

....

Her er en glad jeger, men jeg er for rastløs til å fiske. Jakt er sesongbetinget, derfor blir det vel mer jaktprat til høsten. Men så er det jo også slik at jegere holder en del for seg selv ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en glad fisker. Var senest og fisket i går, ingen fisk da, men godt var det og fiske litt. Fikk nå en liten ørret i helgen i ei flomstor småelv på Meheia vest om kongsberg.

Sliter selv medeksamen så fiske og fiske prat blir det litte av. Lover mer aktivitet. Senere i sommer!! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Vi er nok her, mentiden for jakt er vel ikke her helt enda. Blir vel gjerne mer fart i oss ut i september. Er selv ivrig jeger, fisker og friluftsmenneske. Kombinerer gjerne jakt og fiske om det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen Espen :wink: Det er altfor mange fine fjelltopper... Jeg prøver ofte å kombinere toppturer med fiske, men det går som regel dårlig. Skulle ønske jeg hadde mer tid til bare fisketur :D

Nå er iallfall sommeren her, og sugen etter å komme på toppene er stor, veldig stor. Jeg gleder meg til hver eneste helg fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakt/fiske/friluftsliv/topper/fjell/bre/klatring ja takk alt sammen, er nokk med på alt som skjer i naturen, kan gjerne slå ett slag for natur/dyrevern og til tider. Lurer egentlig på hvordan jeg får tid til alt sammen? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg synes dere kunne legge ned den delen av fjellforumet som går på fiske og i stedet henvise til http://www.fiskenett.com/ :lol:

Det er et forum bygd på akkurat samme måte som fjellforumet, men har selvfølgelig langt flere fiskere. Her i fjellforumet er det selvfølgelig fjellfolket som dominerer !

http://www.fiskenett.com/

er altså stedet for fiskerne :D

Forøvrig er jeg både fjellvandrer og hobbyfisker, men ikke begge deler samtidig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Hei HER ER JEG er ute 3 av 7 dager i uka med flua på ett vann som heter elgsjøen. Utrolig bra fiske her. For to år siden ble det tatt ørret på 5,9kg :):D:!: og dette er intet stort vann, så det veldig bra her. Har nå anskaffet meg en bellyboat slik at jeg kan farte litt letter rundt vannet. Du sier du fisker helst med mark? Har du vurdert å prøve flue? Vær forsiktig det er ekstremt vanedanende og avhengihetskapende!!! Vennlig Hilsen En Glad Ørret Fisker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å dra ut for å fiske ørret om våren, men det er ikke lett å få tid mellom alle skiturer. Har bare fått en fisketur i år, men fikk til gjengjeld bra med fisk. Koste oss med grilling og varmrøyking av fersk fisk om kvelden.

Om høsten pleier jeg å sette av en uke og ett par helger til elgjakt. Har foresten skutt elgprøva forrige fredag, så det gjenstår bare å be om fri. Har tilnå 20 hakk i børseskjeftet, men det er plass til fler.

Det hender at jeg drar på småviltjakt også, men har blitt lite av de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det finnes jegere og fiskere her.

Men, på denne tiden av året sitter vel ikke så mange inne og skriver om storørreten på nettet - de er heller ute å for å fange årets første over kiloen :D

Kim, jeg ser også frem til fisket over skoggrensa. Gjerne med en topp i nærheten dersom bettet ikke er bra.

Men, dum som jeg var da jeg flyttet hit til Sandnes: Her er det langt mellom både storørreten og de høye, markerte toppene (?).

Hilsen

Forvillet nordmøring

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
Jeg synes dere kunne legge ned den delen av fjellforumet som går på fiske og i stedet henvise til http://www.fiskenett.com/ :(

Det er et forum bygd på akkurat samme måte som fjellforumet, men har selvfølgelig langt flere fiskere. Her i fjellforumet er det selvfølgelig fjellfolket som dominerer !

http://www.fiskenett.com/

er altså stedet for fiskerne :?

Forøvrig er jeg både fjellvandrer og hobbyfisker, men ikke begge deler samtidig 8)

For meg er fjellfiske med flue toppen. Jeg synes ikke man skal legge ned jakt og fiskeseksjonen på dette forumet - selvsagt finnes det spesielle fiskefora på nettet, men disse er for det meste generelle og ikke spesielt opptatt av fjellfiske. De beste er om vi som er interessert i fiske forsøker å bli litt mer aktive her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg fisker hver kveld været tillater meg på sommern, men drar nok mest for turen :D

Har fått mer og mer interesse for jakt de siste årene.

Og i år bestemte jeg meg for å ta jegerprøven!

Har meldt meg på, og gleder meg virkelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiske er best om ein har med seg telt og sekk. Øyerfjellet er veldig koseleg område å kombinera fiske og tussleturar :P Sjøfiske tyr eg kun til om eg har akutt desperat fiskebehov, og ikkje har tid til å gå til fjells før eg kastar snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.