Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna recon-pack vs Norrøna Para-ranger


lende23

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for norrøna sekk, men er i tvil om hvilken...Noen som har noen meninger/erfaringer rundt dette valget? Pris er egentlig uviktig når det gjelder disse to sekkene. Har også hørt at recon-packen var bedre i eldre modell..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt den nye Recon pack'en og har den nye Para'en.

Jeg synes den nye Recon er bedre enn den gamle Recon, men noen foretrekker gamle recon blandt annet fordi man kan ta av sekkposen og kun bruke ramma.

Reconpack'en (ny type) var en veldig god sekk, men for tung og klumpete, synes jeg.

Hadde en Arctery Bora 80, den var god på ryggen, men for trangt hovedrom.... En kamp å få på plass vintersoveposen osv...

Nå har jeg Para ranger og den er perfekt for meg. Veldig god bærekomfort, god plass og solid.

Jeg liker at det er fester på hoftebeltet for pulk.

Synes man får stor grad av fleksibilitet ved at man kan ta av sidelommene. Med sidelommer har man et HAV av plass og en sekk som kan ta vekten.

Når sidelommene tas av er ikke Para'en tyngre enn en Arcteryx Bora og med like god bærekomfort.

Når jeg brukte Recon packen uten sidelommer synes jeg rammen ble litt vel dominerende og litt i veien (ja..øæ litt dårlig forklart...men men..).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode erfaringer med Recon. Har ingen med Para, men regner med at det er en like god sekk. Hva folk som har prøvd begge foretrekker har jeg skjønt er litt varierende så som med så mye annet er det nok individuelt. Vil anbefale å "snikprøve" den i en butikk før du kjøper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bestiller fra mil overskuddslager er det neppe siste typen med synkroflex! Sjekk dette før du bestiller- det er stor forskjell på de eldre modellene og den nyeste!!

Har reconpack selv og er superfornøyd. Jada, den veier litt, men du verden så godt den sitter på ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Synes det er rart at ingen spør om hva du skal bruke sekken til før de anbefaler enten Para eller Recon!? :) Para er jo en anatomisk sekk, mens Recon er en pakkrammesekk. Reconpacken kan med andre ord ta mye tyngre bører uten at sekken blir ubehagelig å gå med, siden ramma stabiliserer godt. Er du f.eks. reinsdyrjeger kan en Reconpack være noe for deg, mens skal du bruke sekken på et par helgeturer med 20-25 kg i sekken, er nok Para mer for deg. Har selv Reconpacken og er storfornøyd! Super sekk, med et enormt bruksområde. Bruker den forsåvidt også på helgeturer, men også til å bære tyngre bører på jakt! Stort bruksområde. Noen vil nok synes den er litt "overkill" til bare helgeturer, men når jeg skulle investere i en sekk så ville jeg gjøre det til gangs, og nå har jeg en sekk som kan brukes til "alt"! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.