Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintersoveposer og annet utstyr for oss som ikke er strømlinjeformet


Anbefalte innlegg

Etter et år med trening, har kroppen krympet endel i omkrets.

SOVEPOSE

Fortsatt er soveposer et problem.

F.eks er den mob-posen til HV direkte ubrukelig. Den er både for trang, og i korteste laget.

Hva finnes, som en stor kropp kommer nedi?

LUE

Har fått en "knoll" i størelse størst. Luer må være minimum str. 62, gjerne større.

Min militære BF er i str. 63, og går akkurat.

Har gitt opp Bergans og Love Pro, er for smått.

Endte med en wistex lue med skjerm som fungerer.

Noe anna som er bra?

ANORAKK e.l

Gjerne i bomull.

Jeg ønsker ikke Regntøy (les GTX) til det har jeg ordentlig vare som jeg bruker i båten.

For både anorakk og pose:

Jeg er rimelig brei over skuldrene, og med den styrketreninga jeg bedriver, ser dette ut til å bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 2 Mont-Bell dun soveposer som jeg veksler mellom ut fra temperaturen. Hadde 35 døgn i disse posene i 2008 og de er en sann fryd for store meg. Vinterposen har kun fått -10 C til nå så den har jeg ikke fått testet helt ut ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Mont-Bell posen i dag, regner med å få testet den i helgen med ca -15 grader.

Ble overrasket over hvor mye strech det var i den. Den er jo super elastisk. Aldri sett noe slikt i en sovepose før. Blir spennende å teste..

Ellers kan jeg anbefale nettstedet jeg kjøpte den: www.frontcountry.com

Tot. pris med frakt var $391.60. På pakkseddelen skrev de $180 uten at jeg ba om det. Fikk 500kr i momspåslag. Ble vel ca 3100.- tot. En pris jeg er godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Man har nesten ikke råd til å la være å prøve kamorakken fra forsvarsbrukt..

http://forsvarsbrukt.no/shopdisplayproducts.asp?id=139&cat=KAMUFLASJE%2FKL%C6R

Fikk denne i posten akkurat. Ikke fått brukt den enda, men skal brukes på en ukestur i høyfjellet neste uke, så da kan jeg si mer.

Virker bra vindtett. Ikke like tett som GTx, men det er jo også poenget..

Dette er ikke den tynne vinterkammoen fra forsv.. bare så det er sagt. Dette er en fullgod anorakk.

Og når du først er innom, så kan man bestille vindvotter, den vatterte innerbuksen kneppeAnne og loslue - som alltid kommer godt med :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm

Anna skal være Bukse Ull Under Lang, og den har jeg.

Hvor stor er kamorakken?

Dette er vel ikke helt riktig, anna er en vattert "bukse" som bare rekker ned til knærne.

For ekstra beskyttelse for underlivet og lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke helt riktig, anna er en vattert "bukse" som bare rekker ned til knærne.

For ekstra beskyttelse for underlivet og lårene.

Den boblemellomkneppsbuksa er den Nye anna.

Gode gamle anna er i grå strikket ull.

Klør som f... men suverent på isfiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å kalle den vatterte mellombuksen for KneppeAnna - men det er meg da..lett å glede vettu :lol::roll:

Selv er jeg 195 høy og 100 kg.

Den passet godt til meg, selv om armene kunne vært en cm lengre - var bare akkurat.

Tipper str kan kalles XL i det sivile liv - men så er den svært rommelig rundt skuldrene og magan. Typisk greie som lages for å passe alle.

Om du sier høyde og vekt, så kanskje jeg kan "mene" litt mer kvalifisert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hoisann

Lenge siden sist hehe.

Utifra høyde/vekt, så burde den gå greit!

Har dessuten fått testet den en uke i Rondane. Den er faktisk utrolig god. Gikk i kuling stort sett hele uken. Jeg likte den bedre enn GTex jakka!

Du gjør ikke akkurat noe tabbe rent økonomisk ved å gå for denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.