Gå til innhold
  • Bli medlem

Link til brugte pulke?


Jakob

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg ser nu at XXL har "Varepulk X-Counrty 118 ´´Snerten´´ komplett" til 2899 !!!

Hvordan kan dette hænge sammen med at Fjellpulken.no tager 5075 kroner?

Er det noget galt med XXL´s tilbud?

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=78951

http://www.fjellpulken.no/index.php?page=shop.product_details&category_id=7&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=101&option=com_virtuemart&Itemid=18

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

det har seg sånn at xxl har ein policy så seie dei skal være billigst på det dei selger i forhold til andre, viss ikkje så betaler xxl differansen viss du finn noke billigare, men det er ingen så slår xxl på pris, og er ikkje noe gale med tilbudet. dei kjøper inn store parti og får god pris på varene..så du kan trygt kjøpe den pulken uten å være redd for at det er noke muffens ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nu at XXL har "Varepulk X-Counrty 118 ´´Snerten´´ komplett" til 2899 !!!

Hvordan kan dette hænge sammen med at Fjellpulken.no tager 5075 kroner?

Er det noget galt med XXL´s tilbud?

Forretningsmodellen til XXL er at de kjøper inn en del produkter i store kvanta til lav pris. Dette gjør at de er billige, men ikke har allverdens utvalg og ikke kan skaffe alt mulig slik spesialiserte høyfjellsbutikker gjerne kan. XXL er et seriøst firma, og kan anbefales så lenge de har produktet du skal ha. Vær imidlertid oppmerksom på at de er store nok til å få laget egne (billigere og med lavere kvalitet) varianter av en del produkter. Blant annet selger de Helsport-produkter som ikke er nevnt på Helsports sider og som ikke er å få kjøpt andre steder. Pass derfor på at produktnavnet på XXL er identisk med det du sammenligner med andre steder for å være sikker på at du sammenligner likt med likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forretningsmodellen til XXL er at de kjøper inn en del produkter i store kvanta til lav pris. Dette gjør at de er billige, men ikke har allverdens utvalg og ikke kan skaffe alt mulig slik spesialiserte høyfjellsbutikker gjerne kan. XXL er et seriøst firma, og kan anbefales så lenge de har produktet du skal ha. Vær imidlertid oppmerksom på at de er store nok til å få laget egne (billigere og med lavere kvalitet) varianter av en del produkter. Blant annet selger de Helsport-produkter som ikke er nevnt på Helsports sider og som ikke er å få kjøpt andre steder. Pass derfor på at produktnavnet på XXL er identisk med det du sammenligner med andre steder for å være sikker på at du sammenligner likt med likt.

Hmm, det lyder umiddelbart ikke så tillidsvækkende.

Hvis XXL producerer produkter med Helsports mærke, er det vel ikke originale Helsport produkter. Og hvis det ligefrem er fusk, bedrag bør Helsport jo blive opmærksom på sagen.

Jeg vil nu skrive til XXL og forhøre mig om 1. PULK, 2. DRAG og 3. SELE er originale Fjellpulk produkter.

Er der ikke andre som har købt pulken hos XXL og som kan kaste lys over disse ubehagelige nyheder?

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulkene er så vidt meg bekjent dønn like som fjellpulken sine. Jeg tror du missfgorstod inlegget over, Helsport produserer produkter for XXL. Altså er det produkter som fortjener en hellsportlogo, de er jo tross alt produsert av helsport. Ikke juks og bedrag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs. at disse pulke ER fra Fjellpulken, at de lever op til samme standard og kvalitet som Fjellpulken garantere, OG at de dermed er ens med fjellpulken X-contry 118 på andre netsider?

Jeg beklager misforståelsen, men ønsker jo ikke at købe et "Fjellpulk-lignende" produkt, men The Real Deal.

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulkene er så vidt meg bekjent dønn like som fjellpulken sine. Jeg tror du missfgorstod inlegget over, Helsport produserer produkter for XXL. Altså er det produkter som fortjener en hellsportlogo, de er jo tross alt produsert av helsport. Ikke juks og bedrag..

Dette er en strategi som mange store kjeder bruker. Elkjøp har episoder hvor de har fått laget egne versjoner av elektroniske produkt, men byttet ut deler med mindre kostbare, slik at det fortsatt er en merkevare, men har et eget versjonsnummer som identifiserer dem som Elkjøp-vare, dog med en noe lavere kvalitet.

Likedan kan det tenkes at XXL har redusert kvaliteten på Helsport-produktene (og evt andre), slik at disse blir billigere, men fortsatt er merkevarer. Dette er selvsagt ren spekulasjon fra min side.

Selv har jeg ingen problem med å anbefale å kjøpe fra XXL, men i tilfeller hvor de selger varer som finnes hos andre produsenter, sjekker jeg alltid at modell-nummerene er _eksakt_ like. Husk at man har 14 dagers ubetinget angrerett ved nett-handel, og stoler du ikke helt på det dyre produktet du har kjøpt, er det bedre å betale portoen for tilbakesending, og handle produktet en annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blot for en god ordens skyld og for at fjerne evt. tvivl om XXL´s produkter, poster jeg XXL´ s svar på min mail:

Min mail:

Kære XXL

Jeg har, blandt andet på Fjellforum.net ( http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=123544#123544 ) læst, at I selv producerer produkter i fx Helsports navn.

Er dette korrekt?

Jeg overvejer at købe pulk-pakke tilbudet X-contry 118 til 2899,- for både pulk, drag og sele.

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=78951

Er ALLE disse tre dele ORIGINALE Fjellpulken dele?

På forhånd tak for alle tålmodighed og svar.

Jakob Kildehave

Svar 1:

Hei

Har lest innlegegt ditt på fjellforum.

Selvfølgelig er det Fjellpulken som produserer pulkene. Dette er de samme pulkene som andre forhandlrer selger.

Hellsport produserer også enkelte produkter som kun XXL selger.

Lars

Svar 2:

Hei Jakob,

mange takk for din henvendelse.

Som fagansvarlig på soveposer og telt ønsker jeg å oppklare dette rundt Helsport produkter:

Vi produserer ingen varer selv, under Helsports eller andres navn, XXL selger kun ekte merkevarer.

Derimot er vi eneselger av enkelte modeller som er produsert etter Helsports vanlige kvalitetskrav, av Helsport, og sammen med øvrige Helsport produkter. Disse produktene er ment å supplere det ordinære sortimentet for å gjøre det mer komplett, og fordi vi kjøper hele produksjonen kuttes kostnadene betraktelig slik at vi kan holde hyggelige utsalgspriser. Jeg vil understreke at dette på ingen måte er sekunda varer, men heller svært gode kjøp innenfor sine respektive bruksområder.

Ønsker du å sammeligne disse produktene med andre kan du spørre om differansen, eller se på de tekniske spesifikasjonene. For soveposer kan du feks se på temperaturgrensene som er testet etter internasjonale standarder, dette sammenholdt med soveposenes vekt gir deg et godt bilde av produktene for sammenligning. For telt ville jeg sett på materialene teltet er sydd av, dette er oppgitt på produktpakningene.

Håper dette har bidratt til klare opp, skulle du lure på andre ting er du velkommen til å kontakte meg igjen.

Med vennlig hilsen

XXL Sport & Villmark

Terje Malum

Innkjøpssjef Villmark

Svar 3:

Hei Jakob.

Det er helt riktig at vi selger Fjellpulken X-country 118 til 2899,-. Dette produktet er komplett og leveres med sele og drag av samme type som alle andre. Vi er Norges største forhandler av Fjellpulken og selger kun orginale kvalitetsvarer. Det kan jeg garantere.

Håper du slår til på dette og kanskje andre gode tilbud vi har.

Med vennlig hilsen for XXL sport & villmark

Svar 4:

Hei!

Dette stemmer IKKE! Vi produserer ingenting i andres navn, dette er jo selvfølgelig strengt forbudt. Alle merker vi har er autentiske. Fjellpulken inkludert, kun originale deler.

Mvh

Benedicte v/ Ski&Sykkelavd,

XXL Sport og Villmark

Så burde den misforståelse været opklaret :-)

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at noe av "misforståelsene" skyldes at enkelte av betjeningene på XXL ikke helt vet hva forskjellen består i.

Ta for eksempel Helsport Gapahuk.

I normal Helsport utgave er den 3.15 meter dyp.

I XXL Helsport Nordmarka utgave er den 2 meter dyp.

Begge er meget bra, og XXL versjonen krever mindre plass, og er yppelig til dagsturer, eller hvis bare en eller to skal ligge i den, og til en yppelig pris.

Men hvis du spør betjeningen for du som regel bare greie på om at det er et annet stoff. (Har sjekket flere ganger - bare for morro).

Hadde lest her på forumet - så jeg fikk rett utgave til mitt bruk.

Vi skal vel alle være glade for at XXL finnes, mye bra tilbud og de presser prisene den rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.