Gå til innhold
  • Bli medlem

Truger-kvalitet?


turid

Anbefalte innlegg

Kjøpte Tubbs Sojourn i fjor vinter, men de er i ferd med å gå i stykker under. Vil gjerne ha et par nye, de skal være av god kvalitet. Bruker truger jamt hver dag hele vinteren, opp og ned fjellet, 7-12 km alt ettersom. Litt skare av og til, noe dyp snø, våt snø osv.

Jeg veier ca 50 kilo, ser enkelte truger har vektanbefalninger. Har et par Tubbs Nordic også, men syns de er små. Gode nok om jeg allerede har gått opp spor.

Noen tips om hva jeg bør satse på? Må ha solide bindinger som fungerer i sterk kulde. Enkelte har mye plast som stivner og kiler seg fast. Gode stegjern og helst såpass at man kan gå i skråninger uten å skli for mye sidelengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kjøpte Tubbs Sojourn i fjor vinter, men de er i ferd med å gå i stykker under. Vil gjerne ha et par nye, de skal være av god kvalitet. Bruker truger jamt hver dag hele vinteren, opp og ned fjellet, 7-12 km alt ettersom. Litt skare av og til, noe dyp snø, våt snø osv.

Jeg veier ca 50 kilo, ser enkelte truger har vektanbefalninger. Har et par Tubbs Nordic også, men syns de er små. Gode nok om jeg allerede har gått opp spor.

Noen tips om hva jeg bør satse på? Må ha solide bindinger som fungerer i sterk kulde. Enkelte har mye plast som stivner og kiler seg fast. Gode stegjern og helst såpass at man kan gå i skråninger uten å skli for mye sidelengs.

Hei.

Synes du bør reklamere på trugene dine. Et slikt par truger skal holde lengre enn hva du beskriver.

Ta kontakt med Hansi AS eller butikken du kjøpte trugene i og forhør deg. Alternativt finnes det flere merker. Hva med Atlas sine?

Hansi skriver på sine nettsider:

"Om du har en truge du ønsker å reklamere på kan vi ta en titt på den. Vi har eget verksted som tar seg av reparasjoner.

Noen ganger er det best om butikken/kunden reparerer trugen selv. Da sender vi delene man trenger. Send mail til oss på [email protected] om du ønsker å reklamere. Fyll ut skjema og send det som vedlegg. (...) Hansi AS pb 3802 Ullevaal stadion , 0805 Oslo, Norge."

De har forøvrig tlf. nr: +47 22 23 24 30

Hadde vært kjekt med en tilbakemelding om hvordan de er på service....

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Trodde ikke det gikk an å klage på sånt, men da skal jeg ta de med til intersport og gi beskjed. De små trugene har holdt veldig bra og de er mye hardere brukt. Problemet med sojourntrugene, er at det lille stegjernet bak har en ekstra plastbit festet rundt. Det er løst i kantene og vil følgelig få snø under og etterhvert blafre mer og mer. Til slutt går det i stykker og jernet vil bli løsere det også. Mulig det kan fikses på, jeg skal sannelig spørre!

Skal sjekke ut atlas, kanskje de vil funke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kikk på militær modellene fx., Tubbs military (www.magasinet.no) de er muligens lagd for litt hardere bruk!? enn "sivil modellene"

men i utgangspunktet skal jo ett par truger vare mye lengre enn en vinter, selv med daglig bruk - synes nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er forsvarets truger?

Jeg sjekket dem da jeg skulle kjøpe truger. De festes med reimer bak skoen og det krever at du har en sko med en fordypning kan hælen der reimen kan plasseres i. Det avhenger fra ditt behov om du vil bruke spesielle truge-sko eller om du vil bruke truger med et mer universalt bindingssystem.

Ellers ser forsvarets truger veldig enkle og solide ut. Jo enklere design, jo mindre som kan gå galt. Reimen kan sikkert erstattes av noe annet når den går i stykker.

Det er en bod på Youngstorget med militæreffekter som har dem. Jeg husker ikke hvilke dager hun står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tenker sikkert på de "gamle" lettmetall trugene til forsvaret?

(Sverre M. Fjeldstad var forøvrig med på utviklingen av dem....) synes forøvrig at de er okei for småturer i nærområdet, solide bindinger som passer til nær sagt alle typer sko og bra bærevne! Det finnes bedre truger det skal være vist, men det kommer an på bruken.

De nye Tubbs military har jeg ikke prøvd, men de står høyt på ønskelista mi! De skal være utviklet etter krav fra U.S military & Nato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var ingen reklamasjonsrett på Sojourntrugene jeg hadde. De var ikke laget for ekstrembruk sa leverandøren, dvs slik jeg går. Jeg tenkte vel egentlig ikke at jeg var spesielt ekstrem på noen måter, men det har iallefall blitt for mye for trugene likevel..For langt og for ofte. Men butikken var snill nok, og skal lime de etter beste evne. Skulle også få avslag på et par skikkelige topptruger. De kostet noe under 3000kr, men jeg vet ikke hvilken type det er. De må bestilles, butikkene her har bare inne a la sojourn eller andre i enda mer nedadgående kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.