Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøhetta - veien til Snøheim


FranzJosef

Anbefalte innlegg

Annonse

Har også lurt på den veien. Kan man bare kjøre inn eller er det noe bompengegreier.

Er en masse sinte militutter i området. Går ut fra at hvis man ikke har løyven i orden så blir man brukt som mål for dagens rakettskytetrening og sprengt i luften av pandasøkende raketter eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper en billett hos vakta på Hjerkinn, og putter denne i en automat ved bommen. Kostet 30 kroner sist jeg var der, men det er noen år siden. Hvis det pågår skyting/øvelser i området nær veien blir den stengt for sivile.

Du kan ikke lengre kjøre helt inn til Snøheim, ifølge flere tidligere innlegg her på forumet. Stengt med bom ca. 1 km fra hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Bompenger betales ikke lenger i bua, men i automat ved bommen. 30 kr. Kan kjøre til nasjonalparkgrena ja, ca 1 km før Snøheim.

Ring skytefeltet, 61 24 25 00, om det pågår øvelse.

Det var en forbedring. Var der i fjor sommer, tidlig på morgenen, ikke en kjeft å spørre om hvor jeg kunne kjøpe billett :? Ikke lett å finne fram første gang. Men NÅ slipper man det tydeligvis :)

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, nå har det blitt virkelig bra der! Bare putt på 30 kroner og kjør inn. Husk å se etter moskus! Vi så 5 stk forrige uke + 1 babymoskus!

Vi var på Snøhettas Vesttopp. 2253 meter. Jeg synes den var tøffere enn hovedtoppen til Snøhetta, for det var ganske smalt opp mot toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke DNT liker å gå på fjelltopper. :? De opplyser i alle fall merkelig mange ruter gjennom dalene. Fint å gå fra hytte til hytte, altså, men helst over en topp, da, og ikke nedi en dal..

De opplyser ikke om Snøhetta V-2, heller, men det er sikkert andre her som har vært der, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.