Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellutstyr - Startpakke/sekk


roysigurd

Anbefalte innlegg

Den morakniven jeg kjøpte har gummi på skaftet, ikke bare hardplast... sklir kanskje ikke så lett.

Har vurdert litt på den der multitool greia, han får ihvertfall ikke en Leatherman til 700 kroner, kanskje man droppe det.

Jeg har sett på den saga til Frisport...ser snerten ut.

tursag.jpg

Kompass er jeg ikke sikker på, dem hadde bare fra 250 og opp på den butikken jeg va på.

Regne med jeg handler den trangia plastflaske, for brensel.

Den lifesystems førstehjelpgreia, bør funke.

6234-365.jpg

Trur det siste tingene, minus multitool, skal æ klare til 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kjemp god ide med en slik pakke! jeg fikk en slik i ung alder også, mye av utstyret brukes fortsatt.(er 35 nå ) :) kan jo foreslå en strømmeng same kniv m finger stopp og 6"bladlengde til en pris på rundt 600 ,- en hengekøye fra eagle produkter til kr. 150.- et ligge underlag fra jysk.(billig og helt ok)kr.90,- sammenfellbar sag fra frisport kr 150,- (blir som et rør når lagt samen) tror jeg ville valgt et speil kompass av type ranger (silva) supert kompass og varer lenge kr.250-300,- lykke til med resten av pakka. god sommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var mange bra forslag, men personlig liker jeg ikke den saga fra Frisport, har brukt den en del. Når veden blir av den litt tykkere sorten, som er særlig fint på lange høst- og vinterkvelder blir slaglengden (det som er igjen av sagbladet) for kort, og sagingen tar lang tid. Liker "klappsagene" mye bedre når disse er av god kvalitet, og "skarpe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemp god ide med en slik pakke! jeg fikk en slik i ung alder også, mye av utstyret brukes fortsatt.(er 35 nå ) :D kan jo foreslå en strømmeng same kniv m finger stopp og 6"bladlengde til en pris på rundt 600 ,- en hengekøye fra eagle produkter til kr. 150.- et ligge underlag fra jysk.(billig og helt ok)kr.90,- sammenfellbar sag fra frisport kr 150,- (blir som et rør når lagt samen) tror jeg ville valgt et speil kompass av type ranger (silva) supert kompass og varer lenge kr.250-300,- lykke til med resten av pakka. god sommer! :)

Hengekøye er lite akutelt... det er langt mellom hvert tre her oppe i finnmark, ihvertfall her på kysten.

Og sjelden er det to som du kan henge i :)

Samekniv blir kanskje en konfirmasjonsgave, ikke nå.

Liggeunderlag er kjøpt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kutte multitoolen og legge i ei billig fiskestang i stedet? De aller fleste 11-åringer elsker å fiske, og det er en god måte å få dem til å bli varig interessert i friluftslivet.

Drikkeflaske er den tomme soloflaska du kjøpte på Statoil.. Kr 1,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kutte multitoolen og legge i ei billig fiskestang i stedet? De aller fleste 11-åringer elsker å fiske, og det er en god måte å få dem til å bli varig interessert i friluftslivet.

Drikkeflaske er den tomme soloflaska du kjøpte på Statoil.. Kr 1,-

Vis du leste første post, har han fiskeutstyr...

Vet ikke om han trenger flaske med på fjellet.. en kopp lett tilgjengelig.. så kan han drikke akkurat når han vil.. bekker er det nok av.

Se om jeg finner noe opptenningsutstyr, istede for multitool.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tanken på å gi en ungdom denne type gave!

Men gjør meg tanker rundt budsjettet. Hva med å kjøpe færre og "dyrere" ting han kan bruke i "all fremtid"?

Har selv utstyr etter hvert for "mye penger". De "billigste" tingene jeg har kjøpt i løpet av årene har bare blitt brukt noen ganger og ligger nå i boden og tar opp plass uten å være til nytte...

Har også kikket litt på brukt utstyr, mye godt kvalitetsutstyr rimelig til salgs. (kansje sånne som meg som hele tiden finner noe nytt og kult.

En ting til slutt. Mye av glede på tur handler om riktig og godt utstyr, men det handler også om riktig og gode klær. Ikke glem at gutten må ha noe godt turtøy også for å få glede av utstyret (regndress f.eks.)

Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.