Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvenna - Hardangervidda


Andreas

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

har ikke gått der selv, men etter hva jeg hørt fra andre, kan du ikke forvente å holde et spesielt høyt tempo langs den elva. tror det er mye kratt og dårlig med stier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråkla ein del kratt på nordsida av Kvenna før eg kom meg over isen på ein veldig sein vårskitur. Det var kratt frå Hansbu og til Midtre Krokavatnet.

Trur det er dårleg med moglegheiter til å krysse. Spurte nokre lokalkjente sist haust og dei var ikkje så optimistiske. Har tidl. lagt merke til Breiavad på kartet, ei halv mil søraust for Hansbu. Namnet skulle iallfall tilseie at det er mogleg å komme over. Elles er det robåtar ved Hansbu.

Nordsida er vel det vanlegaste å gå, td Litlos-Mogen. Sørsida har nokre større elver som må kryssast, m.a. Møra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som kratt på kartet???? Ref. Hansbu-Krokvatnet...

Så vidt jeg kan se er det sti fra Mogen til Vollehytta langs nordsiden. Har tenkt å gå til ca. Hansbu før jeg brekker nordover.

Er det noe elver som må krysses på nordsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann!

Jeg er ikke så kjent fra Briskevatn og innover, men opp dit er det grei sti. (Dog ikke til sykling, hvis du skulle ha det i tankene...). Fiskekort får du kjøpt på Mogen (turisthytte, du går rett forbi på veien fra Fjellvåken (rutebåten inn Møsvatn)), eller på Argehovd (Nærmeste gård). Ved Vollevatn må du krysse Skvetta, noe som antagelig kan bli en liten utfordring, vet ikke om noen vadesteder der. Å krysse Kvenna før Vollevatn kan du glemme...

Burde være bra fiske det meste av veien (de første kilometrene er det mye stryk, men så blir elven mer stilleflytende med vann imellom.

Håper dette var til nytte,

Hilsen Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er ikke så kjent fra Briskevatn og innover, men opp dit er det grei sti. (Dog ikke til sykling, hvis du skulle ha det i tankene...). Fiskekort får du kjøpt på Mogen (turisthytte, du går rett forbi på veien fra Fjellvåken (rutebåten inn Møsvatn)), eller på Argehovd (Nærmeste gård). Ved Vollevatn må du krysse Skvetta, noe som antagelig kan bli en liten utfordring, vet ikke om noen vadesteder der. Å krysse Kvenna før Vollevatn kan du glemme...

Burde være bra fiske det meste av veien (de første kilometrene er det mye stryk, men så blir elven mer stilleflytende med vann imellom.

Håper dette var til nytte,

Hilsen Magnus.

He he, er du her og....

Takk for info.

Noen som har tips til kryssing av Skvetta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er ikke så kjent fra Briskevatn og innover, men opp dit er det grei sti. (Dog ikke til sykling, hvis du skulle ha det i tankene...). Fiskekort får du kjøpt på Mogen (turisthytte, du går rett forbi på veien fra Fjellvåken (rutebåten inn Møsvatn)), eller på Argehovd (Nærmeste gård). Ved Vollevatn må du krysse Skvetta, noe som antagelig kan bli en liten utfordring, vet ikke om noen vadesteder der. Å krysse Kvenna før Vollevatn kan du glemme...

Burde være bra fiske det meste av veien (de første kilometrene er det mye stryk, men så blir elven mer stilleflytende med vann imellom.

Håper dette var til nytte,

Hilsen Magnus.

Er det sti mellom Nordvollen og Vollehytta også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.