Gå til innhold
  • Bli medlem

Investering av tursekk!!


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor mange liter bør en tursekk være? Og da er det til bruk i fjellet over flere dager.

Og hvilket merke er anbefalt? Noen en bør ligge unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hopp!

Dette med sekk er vanskelig. Hver sin smak. Men siden du er jente vil jeg anbefale en sekk på 60-70 liter. Er selv veldig stor fan av Lowe Alpine sekker. De er smale som gjør at sekken har et meget behagelig tyngdepunkt og de har fiffige løsninger for det meste. (kompresjon, fester for isøks, lommer for å feste på ski, og bra drikkesystemer) Hvis du befinner deg i et ommråde der de har velassorterte sportsforretninger (eg. Olso sportslager) anbefaler jeg deg å stikk einnom å prøve. Finn noe som passer din kropp. Husk også at det ofte vil være verd å legge noen ekstra kroner i å finne en sekk som som har en komfortfaktor som kovergerer mot det perfekte :-)

Imp.

---------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bergans og Norrøna har også bra sekker som har meget behagelig bæresystem. Husk å spørre etter sekker som er tilpasset kvinnenes anatomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En råd er å ikke kjøpe for stor sekk, da har den nemlig lett for å bli for tung iom. at plassen blir for god. Jeg har bra erfaring med Lowe Alpine sine sekker. Dama mi har Norrøna Trolltind 60+ og er godt fornøyd med den. Kvinner er av (heldigvis) en eller annen grunn utstyrt med mer runde former og mindre lineære trekk. Sekken bør derfor ikke være helt lik en herresekk, vi ser ofte mer ut som en stolpe eller tønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lisa !

Ser at at du allerede har fått mange råd som synes fornuftige alle sammen, men hvis du går over til tråden "Utstyr" vil du også der finne mange råd om kjøp av sekk. Se f.eks. hva jeg har skrevet om hofteremmen som er min "kjepphest" når det gjelder sekk. Hvis du leter litt så vil du helt sikkert finne en sekk som passer både din rygg og ditt bruksområde. Godt kjøp og god tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.