Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Raudfjorden


TheBear

Anbefalte innlegg

Annonse

Siterer meg selv fra en annen tråd

Jeg har en Helsport Raudfjorden og den er skikkelig deilig. Stor god og varm uten kuldebroer og tynne områder. Virker robust også. Et skikkelig godt kjøp.

Jeg bruker den ganske sjelden fordi den rett og slett er for varm. Det bør være minst 8 minus før jeg legger meg i denne igjen, og jeg er en frysepinn!! Har fått problemer med at jeg er for varm om natten men hvis jeg prøver å lufte litt så blir det alt for kaldt, men det funker jo.

Dette har vært i telt, under åpen himmel er det kanskje lettere.

Kjøpte den på skittfiske.no. Ser de har den til under 2000 kr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en raudfjorden, og er godt fornøyd. Problemet for min del er at den blir for varm. Har brukt den i 15-20 minus, og måtte ta av både sokker og longs utpå natta. Dette er jo individuelt selvsagt, og je brukte reinskinn, pluss ther-a-rest though skin, og et helsport 14mm underlag. Synes kanskje den er litt tung, men for skikkelig vinterturer er den super, så lenge vekta ikke er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den på Fjellsport.no Der går den for 1849,-

Har hatt en 15år gammel Ajungilak Tyin Elite så denne posen blir nok en forbedring vektmessig uansett. Og det er en skikkelig vinterpose jeg er ute etter. Så får man heller lufte og kle av seg med de gangene det ikke er så kaldt.

Bruker reinskinn og Bamse Extreme å ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk prøvd soveposen i natt, kan vel ikke akkurat kalle mildværet som er her oppe for rette tempen å teste ut en vinterpose... men var nok under 0 grader natt til lørdag, men så slo været om og ble varmere i løpet av natta.

Lå i telt på rundt 400moh i nærheten av Ringvassbu.

Posen var sykt varm og lå nesten hele natta med overkroppen ute av posen. Hadde på meg merino ullundertøy i tillegg til sokker på beina og lue.

Fornøyd så langt så får vi se når neste tur kommer om det er litt kaldere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.