Gå til innhold
  • Bli medlem

vinterpose...


Anbefalte innlegg

Helsport raudfjerden venstre: 2000,- Komforttemp. -25 grader Vekt 2,6 kg. Invendige mål, 195 x 80 cm.

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=78751

Snodig. Helsport Isfjorden, som er samme pose men uten dun, er oppgitt til 2,4 kg. Noen som kan forklare hvorfor det øker vekten på soveposen å erstatte en del av syntetfibrene med dun? Intuisjonen sier at det burde vært motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har posen blitt prøvd nå i romjula. Lå ute i rundt 10 blå med fleecepose inni. samt liggeunderlag og reinskinn.

Syntes posen isolerte bra. Er nøye på å ha godt underlag så ikke varmetapet går den veien.

Eneste jeg syntes var dumt var at det var vanskelig å få snurpet igjen åpningen nok. Men det er en meget liten pris å betale for å sove varmt.

Annbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. :D

Har lest på forumet en stund og tenke det var på tide og opprette en bruker.

Er jo mange tråder som handler om soveposer og da spesiellt vinterposer. Her kommer en til;)

Har alltid likt å vært ute i naturen, men akkurat når det gjelder vinteren så har det alltid vært litt nedtur og sove ute. Jeg har rett og slett frysi for mye opp igjennom åra..

Har en ajungilak tyin winter som jeg bruker sammen med en fleece innepose. (og noen ganger varmeflaske *GULL*)

Til underlag har jeg liggeunderlag og reinsdyrskinn.

Nå er tiden inne for å kjøpe seg en varmere pose.

Mvh Alex

En kamerat av meg lå ute for 3 uker siden, han bruker en billig teppepose (ala biltema/europris) som ytterpose til sin gamle sovepose, det fungerer perfekt, billig er det også. Det er viktig at teppeposen er stor slik at det blir mye luft/isolasjon mellom lagene. Når han ligger under åpen himmel om vinteren, trekker han en liten presenning over seg - edit: i tillegg til sovepose og teppepose altså :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 173 cm så jeg vet ikke. Men er det noen som aner hvorfor denne modellen er blitt så billig? Når de andre NANOKdunposene er dyre? er det utgående modell eller er det andre grunner? I bruk så fremstår den som den burde vært dyrere. Og jeg betalte 4 lapper for min for 2 år siden så det er jo forsmedelig å se den har blitt så billig hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.