Gå til innhold
  • Bli medlem

SILVA LX


Geir og hundene

Anbefalte innlegg

Annonse

langt rekkende men konsentrert (smal) lyskjegle.

batteripakke som må lades, ikke mulig med ekstra løse AA celler.

første produksjon hadde en feil, lykta ble mørk.

ta en kikk på princeton tec apex, nesten like langt lys men også muligheter for et meget godt nærlys.

syntes nærlys er vel så viktig som langt rekkende lys.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spredelinsa funker, og det følger vel med ei rød ei også. Men ihvertfall fjorårsmodellen av lykta var det en del reklamasjoner på, hvorvidt det er fiksa nå veit jeg ikke. Princeton tec er et godt alternativ, liker bedre å ha enkeltbatterier som kan byttes ut underveis og du slepper løse spredelokk som kan mistes eller ødelegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Princeton Tec Apex-lyktene er gode.

For padling/vannaktiviteter, lengre turer uten lademuligheter og sterkest lys:

http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=10811&prodid=7819

Om du heller vil spare 89 gram (med 2stk. CR123-batt fremfor 4stk. AA) og gå ned fra 130 til 80 lumen, er Apex Pro rett valg:

http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=10811&prodid=7813

Og om du trenger en lykt som holder lenge i kaldt vær, med batteriet på innerlomma:

http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=10811&prodid=9693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spredelinsa funker

Godt å høre. Med spredelinse - blir lyskjeglen brukbar til henholdsvis løping, skiløping og sykling? (Brukbar=lang nok og bred nok til at man ser både hvor man kommer til å sette føttene, lang nok til at man har et par sekunders reaksjonstid).

Ellers er jeg enig i at AA er å foretrekke på lengre turer hvor man vet at lykta blir brukt en del. Kanskje finnes det en batterikassett for AA til denne lykten? Burde evt ikke være alt for mye pes å mekke en ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpt på sti med den ja, fungerte utmerket, spør du meg. Har også kjørt fort nedover svingete løype med langrennsski med den, både med høy og lav spredning på strålen. Fungerte bra for meg i allefall. Lykta yter 140 lumen på papiret, og jeg tror ikke den står mye tilbake for det "live" heller. Alt i alt veldig god lykt, som ikke minst er lett og god å ha på seg. Flere kamerater som også var imponert:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.