Gå til innhold
  • Bli medlem

Esso 3 liter miljøbensin 144 kroner


Pizzabudet

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte 2-takts. Godt jeg fikk kvitteringen så kan jeg sikkert få byttet den. Jeg så de hadde 4-takts også.

Ser at 2-takts bensinen har 2% olje. Skal det være olje i den når man skal bruke den i en Coleman? Hvis ikke håper jeg 4-takts bensinen er fri for olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ok, takk for svar. Håper Esso sin firetakter er like ren som Statoil sin. Er det noe som tilsier at den ikke er det?

Det går nok bra med esso sin firetakter også. Folk fyrer jo med 95 oktan rett fra pumpen...

Husk å kjøre ett minutt eller to på full guffe før du stenger. Da renser du ut den soten som måtte oppstå.

Det sikreste er jo å vente til Runegutt 123 har sagt sin mening. Han reddet meg engang jeg ville prøve parafin på min coleman....... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 2-takts. Godt jeg fikk kvitteringen så kan jeg sikkert få byttet den. Jeg så de hadde 4-takts også.

Ser at 2-takts bensinen har 2% olje. Skal det være olje i den når man skal bruke den i en Coleman? Hvis ikke håper jeg 4-takts bensinen er fri for olje.

Eit godt råd er nok å bytte 2-takts bensinen med 4-takts - den er nok fri for tilsatt olje.

Når det gjeld 95-blyfri rett frå pumpa, så inneheld den ein god del tilsettningar som ikkje er så gode å få i seg. Det anbefales å ha veldig god ventilasjon og då egnar det seg lite for vinterbruk i telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To-takts miljøbensin er ment til bruk med blandt annet motorsag ja, passer til alle totaksmotorer som krever oljeblaning i bensinen. Det man skal være litt obs på er at det ikke er bra å først bruke miljøbensin for så å gå over til vanlig 95blyfri med 2%(selvblandet) oljeblanding og omvendt. Jeg har aldri opplevd/prøvd det, men det er visst en del motorsager som har gått dukken pga dette. 4-takt fungerer vel best med primus! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meget god erfaring med felleskjøpets 4 takt miljøbensin. Den koster 169 kr for 5 liter eller om en vil ha en mer praktiskt håndterbar kanne på tur: 25 liter for ca 800.- kr :D

http://www.fk.no/trade/productview/404445/769/

Den soter minimalt, lukter ikke bensin og er dermed ikke så kjip om du får noen dråper på fingra ved etterfylling av primusflaska.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.