Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Cho Oyo vs. MH EV2


boc

Anbefalte innlegg

Annonse
Bergans Cho Oyo er ikke i produksjon mer. Mangler myggnetting gjør den også, om du finner et eksemplar en plass ville jeg ikke ha betalt mye.

dette var konstruktivt :-)

jeg vet det ikke produseres mer og mangler myggnetting, men hva i allverden mener du egentlig ? er det dårlig ? utett ? tungt ? lett ? feil farge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke at det er på grunn av myggnettingen at det ikke er i produksjon mer :-) Jeg bestillte meg et Cho Oyo i vår, men fikk beskjed om at materialet på hele partiet var dårlig så de trakk det fra markedet. Faktum er at Cho Oyo er et bra lite telt, mindre egnet på sommeren enn ellers i året kanskje. Så teltet er nok ikke så lite verdt så det Pizzabudet vil ha det til. Teltet faller litt mellom to stoler pga av at det er litt tungt som sommertelt og ganske lite som vintertelt, men jeg har sans for teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mitt Cho Oyo veldig godt - favoritt teltet mitt. Andre telt jeg har er et lite 1.5kilos fransk telt, en fransk keron ripoff med stormmatter, et holmeslet riverside. Har også brukt en rekke helsport telt - men de har jeg ikke likt.....

Det jeg liker med Cho Oyo'en er:

- lite (lett å tørke)

- stor plass inne (ikke noe innertelt som tar plass)

- lett å sette opp alene

- raskt å sette opp, raskt å pakke

- null kondens

- stille

- relativt lett

- tåler mye vind fra alle kanter (kanskje fordi det er så lite?)

Jeg brukt teltet hovedsaklig alene på vinterturer, og med samboer i myggfrie områder om sommeren. Turer i regn prøver jeg å unngå.... Vinterstormer har jeg fått med meg (jeg turkiter).

For to om vinteren fungerer det, men det krever stor disiplin - så man må vite hva man går til. Det er ikke andre telt som er koseligere - men det er få telt jeg føler meg tryggere med.....

Jeg pleier ikke å overnatte mer enn 1-2 ganger på en tur....teltet er alt for lite for 2 på lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med noen av teltene, men conduit og dermizax er samme membran.

De er bare markedsført under forskjellige navn for forskjellige produsenter.

Mulig membranen er laminert til forskjellige stoffer, men det er ikke store forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

litt sent svar men.. har mh ev3 og campet i minus 15. Ubetydelig kondens, men merket litt takdrypp om morgenen etter frokostkaffen og diverse damp. At dette kom fra "tapen" hvor stengene festes, og ikke menbranduken, tyder jo på at pusteegenskapene er inntakt. Og dette kan jo tørkes bort med papir eller svamp. Syns teltet er supert, selv om det er litt uvant med en gang. Obs! EV3 er for 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt sent svar men.. har mh ev3 og campet i minus 15. Ubetydelig kondens, men merket litt takdrypp om morgenen etter frokostkaffen og diverse damp. At dette kom fra "tapen" hvor stengene festes, og ikke menbranduken, tyder jo på at pusteegenskapene er inntakt. Og dette kan jo tørkes bort med papir eller svamp. Syns teltet er supert, selv om det er litt uvant med en gang. Obs! EV3 er for 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.