Gå til innhold
  • Bli medlem

Mulig observasjon av snøugle i Kakelldalen


El Gringo

Anbefalte innlegg

En morgen i midten av juni kjørte jeg ut av Kakelldalen rett nord for Folldal etter en flott tur over Storhøi og Sletthøi dagen før. Da jeg var kommet så langt ned som til øvre del av skogen (lave bjørketrær), oppdaget jeg en relativt stor og veldig lys ugle - men ikke helt hvit. Den fløy litt frem og tilbake, satte seg i et tre og speidet, for så å dra langt av lei, men selv da den var svært langt unna kunne jeg se den som en lys flekk mot det grønne underlaget.

Er det rimelig å anta at dette var en snøugle? Hvis ikke, hvilken annen ugle blir såpass lys og lever så høyt oppe?

Så egentlig for meg at snøuglens biotop var mer steinete og enda høyere oppe, men siste dags og natts forferdelige vind kunne kanskje ha lokket den litt lenger ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.