Gå til innhold
  • Bli medlem

Poncho som regntøy?


TO

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med poncho (og regnbukse) som regntøy på fjelltur? Virker praktisk å kunne ha ponchoen over ryggsekken i stedet for å styre med vanntette pakkposer eller regntrekk til sekken, samt at det virker mer luftig enn regntøy som blir klemt flatt mot ryggen av sekken.

Har prøvd Fjellduken som poncho over sekken, men det ble for mye blafring, samt at Fjellduken blir for klam i lengden. Og det jeg har sett av ponchoer har hatt knapping i siden på en slik måte at regnet renner rett inn når en har sekk under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal ikke så mye til før det går hull på en poncho; et lite fall, en busk, en kvass stein eller lignende. Jeg vil si den er temmelig ubrukelig i fjellet. Jeg ser stort sett bare Japanere i Frognerparken som bruker Poncho.

Hør du prøvd en Poncho i motvind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Helt feil, Lyngve. Poncho og regnbukse (el helst lårings) er genialt mot regn. Kjøp en poncho av god kvalitet og som er lett. Tåler like mye som annet regntøy, og er det veldig sterk motvind får du bruke en taustump rundt livet slik at en ikke får så stort vindfang.

Prøv så skal du se!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv så skal du se!!!!

Mine erfaringer er også veldig gode. Har poncho og lårings fra Helsport. Veier nesten ingenting, og når en har ponchoen over ryggsekken blir det såpass mye ventilering at det ikke blir så klamt som vanlig regntøy. Dessuten fungerer den fint som vindsekk under lunsjen. Har ikke hatt den på i sterk vind, men hvor ofte blåser det kuling og regner samtidig? Jeg er iallfall blitt glad i min! :)

-lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.