Gå til innhold
  • Bli medlem

Trening med bildekk


FJELLGUTTEN

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg går 20kilometer i uka med 3bildekk på slep.Jeg synes dette er veldig god trening for hele kroppen.

Jeg går på grusvei med en del bratte bakker.Ellers så går jeg 2timer pr.uke i ulendt terreng.

Er det noen som har erfaring med dette å gå med bildekk?

Hilsen Fjellgutten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mayhassen skrev:

Jeg og dama har anskaffet oss ett stykk akebrett, foruten lek, skal det også brukes til å slepe ho rundt i

Ja slik gjør en når en er ung og forelsket.

Bar alltid dobbel last og hun ingen ting i den tiden.

Nå når man bare er forelsket og ikke så ung lenger må jeg slite med dobbel bør fortsatt.

"Jeg har bært fram ungene, da kan du vel orke sekken noen timer" er Nøkkens resept.

Som man reder ligger man..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag G - Evje Skrev følgende :

Men passer på å dra ut etter mørkets frambrudd for kona si skyld.

Her er det i grunnen nok folk som mener jeg er litt utenfor det brede spor.

Det er vel noe som kalles bygdedyret, du skal ikke stikke deg ut.

Særlig ikke med bildekk i pulkdraget.

-------------------------------------------

Jeg bor selv i ei lita vestlandsbygd, og skjønner meget godt hva du mener med bygdedyret.

Selv har jeg valgt å heve meg over det, og drar derfor bildekk når og hvor jeg vil, uavhengig av hva andre måtte mene om det.

Så stå på du Dag G, selv midt på lyse dagen og midt i sentrum for den del :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Bygdedyret høres ikke noe særlig ut, heller ikke A4-livet. Leve et normalt liv som bare dreier seg om jobb hele uka og handledag på lørdag og kun huslige sysler på søndag virker meningsløst. Men sånn skal det visst være. Vil man oppleve dette fantastiske landet, og derfor tyr til virkemidler for å ruste opp formen for å være bedre i stand til å oppleve det fine med naturen uten å slite seg ihjel, ja da blir det oppgitt hoderisting og baksnakk. Irriterende greier, men man får bare tenke "stakkars folk!"

Når jeg er i Vik og tar løperunder på løpebanen der sjøl om det regner, ja da tenker jeg for meg sjøl om eventuelle folk som tenker sitt: Jaja, det er jeg som får formen, ikke dere!

Bare stå på både Dag og Nutfant og flere med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind: Er du i Vik i Sogn?

Ja det bøtter vel ned der oppe selv om her nede i dalstroka innafor bibelbeltet

har vært en meget bra november. Har ikke merket så mye til "mørketida"

da været har vært fint og fine røde solnedganger har pynta himmelen før

stjernene har overtatt. Fine netter for uteligging med 5-10 minus og vindstille.

Dersom du er i Vik i Sogn drar du vel i gang en tur til Fresvikbreen i vinter ???????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jod: Dampen ja, hehe :) Har vært der en gang, men det var kun for å spise. Er ikke noe utpreget utelivsmenneske ;)

Dag: Det er kjæresten min som er fra Vik i Sogn. Er der endel ganger i året. Har lenge hatt lyst på både Rambera og Fresvikbreen, men det er på mange måter dette bygdedyret som holder meg tilbake i form av engstelige svigerforeldre på vegne av datteren sin. Været har ofte vært ukurant i tillegg. Har funnet ut at om jeg slutter å tenke på disse toppene så kommer jeg kanskje dit før jeg aner. Det har ikke nytta stort å tenke på dem til nå iallfall. Er ikke særlig spennende å jogge på løpebanen, men må ha et treningsalternativ :D

Nei jammen er det mye flott natur rundt Vik! Favoritten til nå er Fagerdalen med Fagerdalsvatna på kanten ut mot Finnabotn.

En av drømmene er å overnatte på Rambera eller Fresvikbreen under de forholda du nevner. Men er vel for rasfarlig vinterstid opp fra Vik.

Men tilbake til saken: Har fått veldig lyst til å trene med bildekk sjøl. Det er bare det at jeg har det litt som deg Dag; nesten alle kjentfolk mener jeg er superekstrem og rister på hodet. Kanskje de later som om de ikke kjenner meg hvis jeg kommer trekkende på et bildekk...

Jeg prøver å få de til å sjekke fjellforum, pluss at jeg forteller om gærninger i Sogndalsmiljøet som klatra over alt. Han ene som jeg tok opp det fæle kjemifaget igjen sammen med, 4 år etter at jeg skulle ha stått, klatra forresten Trango i sommer. På ekstremskalaen ligger jeg på bånn, men for A4-folk er jeg vel både polfarer og ekstremklatrer.

Nei nå sklei jeg ut av temaet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.