Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes vurderes å legges ned


martin.m

Anbefalte innlegg

Triste nyheter synes nå jeg, at Åsnes nå ser ut til å legge ned den siste produksjon av ski på Fjaler, og flytter all produksjonen til Kina.

Sørgelig for de 16 ansatte samt for skitradisjonen her på berget.

Alle mine fjellski har kommet fra Åsnes, har tilbragt mang en time på fjellet med den velkjente Å'en foran meg.

Ja da jeg vet om at moderne produksjon antagelig er vel så bra og kvalitetskontrollert i Kina, men det er jo noe med å ha en viss produskjon av tradisjonsvarer her i landet også. (Nostalgisk, javel)

Dagens hjertesukk fra

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke økonomien i Åsnes eller i bransjen ellers.

Kjøpte i fjor mitt første Åsnes skipar og ser ikke bort fra at det blir flere.

Valgte Åsnes av flere grunner, sendte dem E-post og fikk raskt gode svar på mine spørsmål og god service.

Fellelåsene deres er geniale, men kanskje for dårlig markedsført?

Helt sikkert mulig å markedsføre mer mot turskiløpere, oss som skal ha middels brede ski til blandet bruk.

Ikke så mange sportsbutikker som har ekspeditører med slike interesser, de fleste er ekstreme i en annen retning, Racing,Telemark, etc.

Jeg håper Åsnes-styret har baller nok til å holde produksjonen i gang i Norge, så kan vi fortsette å skryte til venner og bekjente av våre NORSKE ski!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert med økonomi å gjøre, blir for dyrt å produsere i Norge. Se bare på de norske lønningene, de har jo steget voldsomt mye de siste årene, ...og når de man konkurrerer med allerede har flyttet produksjonen til land med mye lavere kostnadsnivå/lønnsnivå så er man dømt til å gå konkurs dersom man ikke ”flagger ut”. Lurer forresten hvor lenge kineserne og andre billignasjoner godtar å produsere for nordmennene på luselønn. Når de har kommet opp på vårt lønns- og forbruksnivå så må vi vel begynne å produsere skiene våre selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.