Gå til innhold
  • Bli medlem

Skisko.


sigbrol

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Varg Polar,brukt som "vanlige " skitursko,med en og annen topptur med stegjern.Har dårlig erfaring med Varg Morgedal og "fjellstøvelen",Rastegaisa.Har som regel endt med blodbad,les,gedigne gnagsår.Trenger en støvel som kan brukes litt allround,helst lær.Har prøvd Crispi sine,men de holder ikke mål,desverre.litt for myke i læret.Plast er en option,Crispi CXT?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Varg-støvler er generelt stive/litt "sære" og du må regne med litt jobb med å gå dem inn. Tar du jobben, finnes det i mine øyne knapt bedre støvler enn f.eks. Rastegaisa, men de er helt feil valg hvis du satser på å ta med støvlene rett fra butikken og ut på lang tur.

Når de er inngått gir de imidlertid veldig god støtte for foten og holder bemerkelsesverdig tett hvis du smører dem skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Crispi støvel har du brukt? Er også på utkikk etter nye sko men vil ikke ta overkill med Polar da det ikke blir så mange toppturer og nedoverkjøring men mest å gå med pulk bortover.

Har nå et par slitne Garmont Touring som har vart siden 1995 - vil ha noe varmere enn disse i hvert fall da de ikke holder når det blir skikkelig kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crispi Sydpolen er en kjempesko, rett og slett. Bra og tykkt lær og ei sko som blir helt enorm etter du har gått den inn. Bare husk å smøre de med jevne mellomrom, slik at læret ikke tørker ut og den hindrer vannet i å trekke inn! Enorm sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de i størrelsene? Bruker str.47 og lurer på om jeg skal gå opp til str.48 for å få plass til litt ekstra sokker om nødvendig.

Evt om skoene er såpass varme at det ikke er nødvendig er jo det et pluss.

Jeg syns crispi virker litt små i størrelse, dvs at man må gå opp et hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crispi Sydpolen har en relativt bred lest, men i lengden er den vel veldig normal, for å si det slik. Bruker selv 45, men har ikke gått opp til en større str. Tror dette varierer individuelt, så kan dessverre ikke gi deg et bra svar på dette. Hadde jeg vært deg ville jeg gått og prøvd, for så å kjøpt på nett, frekkt, men lurt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crispi Sydpolen har en relativt bred lest, men i lengden er den vel veldig normal, for å si det slik. Bruker selv 45, men har ikke gått opp til en større str. Tror dette varierer individuelt, så kan dessverre ikke gi deg et bra svar på dette. Hadde jeg vært deg ville jeg gått og prøvd, for så å kjøpt på nett, frekkt, men lurt! :D

Bruker vanligvis 43 i sko, crispi stetind i 44 er trange med vinter-sokker på, så jeg bestillte sydpolen i str 45 uprøvd fra oslosportslager. Kan gi tilbakemelding når jeg får dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har erfaring med Crispi Sydpolen?

De går for 1559,- på Oslo Sportslager for tiden.

Hei !

Jeg har brukt denne typen skisko en stund nå, og den er en meget god og solid sko.

Den har en smalere lest enn feks. Garmont Touring, og om man kommer opp i str 48 som jeg benytter

er dette bare en fordel.

Skoen tåler fint minus 20 grader om man benytter fuktsperre prinsippet.

Tynn ullsokk, plastpose og så en ny ullsokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.