Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Norrøna dri3


noxic

Anbefalte innlegg

I anledning lagersalget til Norrøna denne uka kjøpte jeg meg en Trollveggen dri3 jakke, da betjeningen mente denne skulle være svært solid. De mente også at dri3 ikke var noe spesielt dårligere enn GoreTex, men prisen ble en helt annen da de slapp å betale lisens. Ikke at GoreTex-produktene var spesielt dyre på dette salget, men det var ingen Trollveggenjakker i GT i min størrelse der.

Bruksområdet for jakka i mitt tilfelle skal først og fremst være turer året rundt, men også litt snowboardkjøring.

Er det noen som har noe erfaring med denne jakka, eller dri3 generelt?

-- NOXiC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dri3 har vel en betraktelig lavere vannsøyle enn Gore Tex! Dvs. en mye dårligere beskyttelse mot vanngjennomtregning. Mener dri3 har en søyle på 10 000, mens GT proshell på 28 000 om jeg ikke tar feil!? Men bevares, om det ikke høljer ned over lang tid så klarer du deg vel bra med den! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Norrønas nyeste katalog har den en søyle på 20 000mm. Utgjør 8000mm stor forskjell i vanntetthet?

Det som egentlig er like interresant er om noen har gjort seg noen erfaringer med dri2 eller dri3 når det gjelder slitestyrke, og hvordan de løsningene funker i forhold til GT når man først er ute :roll:

Jeg regner med at det må være en viss forskjell med tanke på prisforskjellen mellom de to.

-- NOXiC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Dermizax har også en vannsøyle på 20 000.

Min erfaring er at vanntetthet har mye å si med kvaliteten på teipinga snarere enn om det er brukt dyr eller billig membran.

3-lags Dermizax har faktisk en vannsøyle på 28 000mm - den også! :) Dette er dog kun teoretisk (man tester ikke høyere ) :lol:

Uansett er Dri3 et materiale som er hovedsaklig ment til situasjoner der man møter pjuskregn og skal holde seg i høyere aktivitet.

Pissregner det, og du skal gå med sekk i 6-7 timer er det Gore Tex el.l. som er tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-lags Dermizax har faktisk en vannsøyle på 28 000mm - den også! :) Dette er dog kun teoretisk (man tester ikke høyere ) :)

Uansett er Dri3 et materiale som er hovedsaklig ment til situasjoner der man møter pjuskregn og skal holde seg i høyere aktivitet.

Pissregner det, og du skal gå med sekk i 6-7 timer er det Gore Tex el.l. som er tingen.

Eller en regnjakke fra MHW, patagonia eller Lowe til en tusing :D

Etter min erfaring har 1/1000 gore-tex eiere bruk for DEN beskyttelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

Uansett er Dri3 et materiale som er hovedsaklig ment til situasjoner der man møter pjuskregn og skal holde seg i høyere aktivitet.

Pissregner det, og du skal gå med sekk i 6-7 timer er det Gore Tex el.l. som er tingen.

Hvor har du det fra at Dri3 kun er for pjuskregn? Norrøna skriver om Dri3:

"dri™ 3 er en ultratynn, ikke-porøs, hydrofil vanntett og pustende 3-lags membran som regulerer seg etter kroppens temperatur. Tillater god fukttransport under varme og kalde forhold.

Tekniske spesifikasjoner:

Vanntetthet: min 20 000mm – (ISO 811).

Pusteevne: Utmerket, (20,000g/m2/24h moisture permeability)

Vindtetthet: 100%"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er d vel slik at dermisax og dri2/dri3 har samme produsent. Det som skiller dette fra Gore Tex er at jakke produsenten kan kalle membranen med sitt eget navn. D får ikke brukere av gore tex lov til, siden de har opparbeidetet seg et stort merkenavn, bare se på de store lappene me gore tex logoen som henger på jakkene i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hvertfall snakke av erfaring, og si at gamasjene mine i Gore Tex holder lengre/mer tett enn mine tilvarende i Dri3.

Dri3 er et stoff som tåler en del, men er ikke beregnet til å tåle like mye vann og vær som Gore Tex Pro shell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.