Gå til innhold
  • Bli medlem

Beerenberg


Stein Øyvind

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått årets modell Krossberget, og gleder meg til å komme meg ut!!

Her er det gjort en del seriøse forbedringer, ref mine tidligere beskrivelser.

Hetta som var "det svakeste punktet" på jakka er kraftig forbedret på årets Krossberget.

Høy krage med myk fleece på innsiden, hette som dekker kinnene bedre og et enkelt strammesystem.

Fleece inni de store lommene er også et pluss, samt at det er flere lommer.

De store lommene er flyttet ned på denne modellen, så det gjenstår å se hvordan det fungerer med sekk & magebelte. I fjor var de på brystet, men da med mesh-for som vinden blåser gjennom når lomma er åpen.

Nytt av året er også stormklaff langs glidelås.

Buksa er også noe smalere, slik at den nå passer enda bedre til mitt bruk (bortoverski primært).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å høre erfaringer fra denne jakken. Jeg går selv og vurderer Krossberget. Mitt bruk vil være turer til fots og på ski med sekk eller pulk. Altså mer tradisjonelt friluftsliv og ikke som en "frikjøringsjakke" slik den er lansert som..

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfaring med dunjakkene deres?

Jeg driver og tester "Presidenten" om dagen. :roll: Dette skal visstnok være en skikjøringsjakke og jeg kjøpte den for ikke å fryse når jeg står på ski i anlegget i -15/20. Foreløpig er den kun brukt i Dalen/sivilisasjonen og der funker den meget bra, men jeg gleder meg også til bikkjekaldsværsperiodene om en måned eller to. :twisted:

Det jeg falt for var at den er ganske smal i fasongen men er likevel akkurat passe romslig for kroppsfasongen min. Har man derimot skikkelig vaskeballmave bør man velge noe annet. Det er snøskjørt og gjennomtenkte klaffer ved håndleddene. Samme gjelder ved hals og hodet. Videre har den glidelås under ermene og en nøytral design med diskret logo. (Med andre ord kan den fortsatt brukes om 5 år uten at man ser TOTALT teit ut).

Den er ganske tung for ordinære toppturer så til den slags turer kommer jeg til å bruke min gamle lettvektsdunjakke (som er så tynn og skjør at den ikke tåler daglig bruk :twisted: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.