Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan nyte høstmørket/vinteren? (Leirdalen 30.okt)


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har bidratt med en rapport her inne nå, men jeg syntes at vinterfjellet, som nå endelig er på plass, fortjener litt omtale.
En enorm glede går gjennom meg når jeg kaver bortetter skarpe egger i dyp pudder, livet er bra :lol:

Ikke dumt er det da heller at jeg er så heldig å komme inn til Leirvassbu, til rykende fersk morgenkaffe og et alltid like hyggelig vertskap.
De pusser opp der inne nå, og jeg fikk en liten omvisning. Jeg tror det blir bra, med nyoppussa dusjavdeling og kjøkkenkrok for teltere blir dette stedet enda bedre for meg personlig.
De har også et bra tilbud til ungdommen fremover, noe 500fjell & co vil bli glade for, de tilbyr nemlig 25% rabatt på overnatting og mat for ungdom t.o.m 25år.
Jeg får bare nok en gang takke for gjestfriheten der oppe :(

(Atomsilda som ikke helt så vitsen med turen til Askogvoll for en snau uke siden kan jo kommentere om han ville vært med meg her :D )

Håper det er flere som kommer seg ut og nyter vinterfjellet nå, selv er jeg straks på vei nordover igjen :D

post-1657-133474592388_thumb.jpg

post-1657-1334745924_thumb.jpg

post-1657-133474592409_thumb.jpg

post-1657-133474592419_thumb.jpg

post-1657-133474592429_thumb.jpg

post-1657-133474592438_thumb.jpg

post-1657-133474592449_thumb.jpg

post-1657-13347459246_thumb.jpg

post-1657-133474592489_thumb.jpg

post-1657-133474592499_thumb.jpg

post-1657-133474592509_thumb.jpg

post-1657-133474592521_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra dere likte bildene!

Turen gikk oppom Geita, så bort til "Killingen", en liten pf 10 som har dukket opp :D

Hadde lyst til å prøve meg opp på Saksi også, men det var for mye pudder og lite dagslys til at tiden strakk til denne gang.

Man kommer forøvrig ikke inn til Leirvassbu lenger, det er stengt ved Geitsetra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vakkert ja!! Spesielt det bildet av Storebjørn var jo fantastisk. Ikke mange med akkurat dette blinkskuddet av denne toppen!! Flott altså. En slik dag i vinterfjellet ER spesielt....og jeg ville gjerne ha vært med deg på denne turen. Ikke like trivelig der oppe med kuling og fokk.... :D Har i dag kjøpt meg ansiktsmaske så jeg er iallefall forberedt!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg å se vinterfjell igjen ja, selv om jeg fikk årets vinterstart litt før deg i år Mayhassen (Blåbreahøer) :)

Vakre bilder, Mayhassen! :wink: Sinnsykt bra med ungdomstilbud... Liker Leirvassbu! Bra at de jobber med å få flere unge ut i fjellheimen B)

Bifalles!

Leirvassbu er det alltid trivelig å komme tilbake til. Hyggelig folk der, ligger høyt med mange lett tilgjengelige topper og forhåpentligvis får jeg tid til èn tur til dit før jul.

Supert tiltak med ungdomstilbudet 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte billeder. Jeg har aldrig selv været på fjeldet på denne tid af året, men får vel prøve det en gang.

Jeg får personlig ingen gavn af ungdomsrabatten på Leirvassbu. Jeg har tidligere på året rundet 25-års-grænsen med en faktor 2.

Jeg bliver lidt nysgerrig på denne Killingen. På dansk er killing = katteunge, men jeg ved godt at på norsk er killing = gedekid, og så bliver det jo logisk nok, at en lille top i nærheden af Geita skal hedde Killingen. Om billedet "Geita og Killingen" viser Geita helt til højre og Killingen helt til venstre med det første stykke af ryggen fra Geita mod Saksa i midten, kunne det indikere, at Killingen ligger øverst på den ryg som går ned i nordøst-kanten af Bjørnebræen startende et godt stykke opover mod Saksa fra Geita. Som jeg husker den ryg set oppe fra den større ryg, som går mellem Geita og Saksa, passer det nok, at der er en lille top øverst på ryggen, men da jeg var der i sommers sammen med Bjarne Lindholdt, spekulerede vi slet ikke på, om det var en PF 10. På billederne ser det ud til, at det er en sjov lille top at få med, når man alligevel er på de kanter. Det fik vi ikke i sommers, og da jeg har så meget andet ugjort med højere prioritet, er det nok tvivlsomt, om jeg nogensinde vender tilbage for at få den med. Men det ser lokkende ud, så det er ikke helt utænkeligt, at det sker en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg å se vinterfjell igjen ja, selv om jeg fikk årets vinterstart litt før deg i år Mayhassen (Blåbreahøer) :)

Bifalles!

Leirvassbu er det alltid trivelig å komme tilbake til. Hyggelig folk der, ligger høyt med mange lett tilgjengelige topper og forhåpentligvis får jeg tid til èn tur til dit før jul.

Supert tiltak med ungdomstilbudet :)

Så er jo også en av Norges beste filmer spilt inn der... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, litt morsom dette med "Killingen"

Arne (tinderangleren) og jeg var på Geita og skulle ta de sek.toppene mellom Geita og Saksi.

På Geita lurer Arne på om denne toppen (Killingen) kanskje er en pf 10 topp.

Jeg var i tvil om den kunne være 2k i det hele tatt. Vi får sjekke den da sier Arne, med en erfaren nysjerrighet i seg.

Halvveis fra Geita mot Saksi kløyv vi BRATT ned ca 60 høydemeter til venstre for selve ryggen.

Tilbake på ryggen sier Arne at denne må jo hete noe!

Hva heter barn av Geit spør jeg, lite kjent innen dyreterminologien som jeg er;)

Killing sier Arne. Ok, da blir det "Killingen" sier jeg!

Litt missvisende egentlig iom at Geita er 2002 moh, mens "Killingen" vel nå er kontrollmålt til 2012 moh såvidt jeg husker.

Forøvrig fantes det ingen Varde der, så Arne la 2 små beskjedne steiner oppå hverandre.

Og nå kan jo alle som irriterer seg over uoffisielle navn bare kose seg videre utover kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir bra, med nyoppussa dusjavdeling og kjøkkenkrok for teltere blir dette stedet enda bedre for meg personlig.

De har også et bra tilbud til ungdommen fremover, noe 500fjell & co vil bli glade for, de tilbyr nemlig 25% rabatt på overnatting og mat for ungdom t.o.m 25år.

Den kjøkkenkroken kommer de til å tjene mye penger på. Antageligvis har de skjønt at de (1) tjener 3-4 ganger mer på hver kroner i omsetning i baren enn på overnatting og mat og at (2) ungdommen ikke er villig til å betale 650 spenn for overnatting m/fôr, men 300 i baren er helt uproblematisk. :wink: Ved å fylle opp baren med tørste teltere får Leirvassbu økt overskuddet uten å binde opp kapital ved å bygge flere rom. Og vi slår opp teltet og lar oss lure.. :)8)

Tilbudet til kidsa under 25 får heller ikke jeg noe glede av, men så er jeg ikke den ivrigste hyttegjesten heller.

Gleder meg til vintersesongen. Bilen kommer fra verkstedet til neste helg og da... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen gikk oppom Geita, så bort til "Killingen", en liten pf 10 som har dukket opp :)

Hadde lyst til å prøve meg opp på Saksi også, men det var for mye pudder og lite dagslys til at tiden strakk til denne gang.

Hehe, det ble en liten strafferunde der Mayhassen, for å få med Killingen. B) Sist du suste bortetter den eggen var jo Killingen ikke påtenkt engang. Det måtte en Arne til der også! :)

Vel, noen "straff" så nå ikke dette ut til å ha vært da! 8) Snarere en liten juvel av en tur dette, utfra bildene å dømme! Skriver under på rosen av Storebjørn-bildet. Herlige kontraster der!

Godt å se en turrapport fra den karen igjen. :DOg at ikke alle holdes hemmelig mtp quizer. :wink: Nei, jeg har ikke helt gitt opp ditt quiz-bilde fra sept....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det ble en liten strafferunde der Mayhassen, for å få med Killingen. :roll: Sist du suste bortetter den eggen var jo Killingen ikke påtenkt engang. Det måtte en Arne til der også! :)

Vel, noen "straff" så nå ikke dette ut til å ha vært da! :) Snarere en liten juvel av en tur dette, utfra bildene å dømme! Skriver under på rosen av Storebjørn-bildet. Herlige kontraster der!

Godt å se en turrapport fra den karen igjen. :DOg at ikke alle holdes hemmelig mtp quizer. 8) Nei, jeg har ikke helt gitt opp ditt quiz-bilde fra sept....

Ingen straff der nei, bare nytelse :D

Hyggelig at du setter pris på rapporter, har fått mer lysta tilbake kjenner jeg nå, så kanskje det er en til rett rundt hjørnet..

Spesiell det første bilde liker jeg: "Morgenstund har gull i munn.jpg"

deilig stemning der ja, bra du likte det.

Du var jo her i sommer med knallvær du, hadde skikkelig lyst til å prøve meg opp der dere gikk i sommer, så fristende ut!

Bjørn-Even:

Ingen grunn til å ikke gå/klyve i fjellet nå, snøen er din venn!

Morsomme vintertopper er det mange av, det kommer helt ann på erfaringen din.

morten:Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.