Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av truger


hanke94

Anbefalte innlegg

Trenger truger til toppturer i jotunheimen.Har blitt litt interesert i MSRs denali truger.Er det noen som har erfaring med disse??Prisen kan ikke være høyere enn 2300kr.men har også hørt mye positivt om tubbs sine truger,men har ikke erfaring med denne produsenten.

Takker for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er meget fornøyd med mine TSL 225 truger. "Oppfølgeren" heter TSL 425. Begge er å få kjøpt på www.arktiskpudder.no.

De er litt annerledes enn tubbs sine, da de er i helplast, og ikke den klassiske duk-på-ramme konstruksjonen.

Jeg var selv litt skeptisk til holdbarheten til plasten i kulde, men etter mange toppturer og kryssing av saltfjellet med disse, er de fortsatt helt i orden. Duk-modeller har som regel større flate og bedre bæreevne, men helplastene er mye mer stødige.

Noe av det beste er hæl-bøylen som bygger opp skoen ca 6-7 cm, slik at det er mye mer behagelig å gå oppover!

For toppturer vil jeg garantert anbefale disse. Hvis du skal bære tungt bør du velge noen med større flate. - Prisen er ikke så gæren heller.

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er to forskjellige truger.

2400kroner

http://www.steggen.no/nettbutikk/truger/atlas_truger/atlas-12-serien

2600kroner

http://www.steggen.no/nettbutikk/truger/tubbstruger/tubbs-mountaineer-serien

Har sjølv tubbs mountaineer truga(den svarte) og er storfornøgd. Har ikkje hatt noko problemer med den enno, men som med alt utsyr så er det viktig med eit lite repsett. For truger er dette fiksa med ein pakke strips i sekken. Siden du skal topptur, så har du kanskje lite vekt i sekken. Så 25" eller 30" er kanskje mest aktuelt i forhold til bæreevne.

mvh.

Håkon Martin

PS: I dag snør det i Trondheim!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.