Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnmarksvidda


fjellvott

Anbefalte innlegg

Heldigvis ikke jeg som skal gå på den tiden :arrow: Har selv gått der i feb/mars og da har det vært glimrende føre.

Jeg gjør undersøkelse for en britisk gruppe som trenger trening før avreise Sydpolen. Stedet må ha snøgaranti og uka blir uansett siste i nov/begynnelsen av desember.

Et av to alternativ. Gruppen kommer til Alta og tar skiturer opp på fjellet/vidda derfra med et par dager i telt. Eller tar transport til Abisko med en kryssing tilbake igjen til Alta. Frykter sistnevnte tar for mye logistikktid....Det skal også gjennomføres endel klasseromundervisning før og etter turen så avhengig av hotel/hytte.

Noen som vet ca. pris(minibuss) og tiden det tar fra Alta til Abisko?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Et av to alternativ. Gruppen kommer til Alta og tar skiturer opp på fjellet/vidda derfra med et par dager i telt. Eller tar transport til Abisko med en kryssing tilbake igjen til Alta. Frykter sistnevnte tar for mye logistikktid....Det skal også gjennomføres endel klasseromundervisning før og etter turen så avhengig av hotel/hytte.

Abisko - Alta er en lang tur, over 250 km i luftlinje... Drøyt å ta den i november/desember. :arrow:

Rimelig mye heftigere tur enn det første alternativet ditt.

Noen som vet ca. pris(minibuss) og tiden det tar fra Alta til Abisko?

Fra Alta til Abisko er det rundt 500 km med bil, du kan da selv regne ut hvor lang tid det tar alt etter hvor fort du kjører. Etter fartsgrensa blir det nok litt over sju timer vil jeg tro.

For langkjøring med minibuss vil jeg tippe du grovt kan regne 1000-1500 kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.