Gå til innhold
  • Bli medlem

Orion Extrem


Biner

Anbefalte innlegg

Hei er litt på kanten til å kjøpe et Orion extrem telt. spørsmålet er anngående plassen. Det er jo et 2 manns telt, er det dermed stort nok til at 2 personer kan leve komfortabelt i det om vinteren. Tideligere Har jeg vært på vinterturer, 2 stk. i et 3 manns tunneltelt og det har vært helt konge, desverre finnes det jo ikke noen 3 manns versjon av orion extrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Har fått prøve mitt Orion Extrem flere netter med tre stykker om vinteren. Det var ikke spesielt god plass, men fungerer greit som en nødløsning. Hvis man stabler og organiserer sekker i det ene forteltet, kan man fortsatt bruke det andre til å lage mat/fyre primus & kuldegrop. Krever naziholdning til organisering av utstyr og kropper. Men det er definitivt et tomannstelt, og til to personer fungerer det i mine øyner utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fyre med multifuel inne i teltet vil jeg ikke akkurat si at det er god plass til to..

Jeg vil si at det er god plass til en om vinteren. Men teknisk sett er det et veldig bra telt (har brukt det i ca 130-140 døyn) og er stort sett fornøyd. Ville forøvrig ikke kalle det for et utpreget vintertelt da det mangler stormmatter (men det er er en annen diskusjon). Uten å vise til noen erfaringer så kan jo dagens tips være å ta en titt på denne siden http://www.sportsnett.no/ hvor de har et meget godt høstsalg på MH`s telt.

Kanskje Mountain Hardwear EV 3 er noe for deg?

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.