Gå til innhold
  • Bli medlem

Utfordring: legg inn ditt aller beste fjellbilde!


Busken

Anbefalte innlegg

n898660653_272391_9021.jpg

Tatt på vei opp Store Skagadølstind i 2006.

en tur som jeg husker veldig godt, da ikke alt gikk helt som planlagt.

dette var min første tur i Jotunheimen, og hadde lite erfaring med tur og tung sekk.

hadde 28 kilo i sekken og brukte alt for lang tid opp til bandet.

vi la fra oss storsekkene (som inneholdt allt unntat klatreutstyret)og fortsatte samme dag, siden været var så fint, selv om vi var litt seint ute.

ingen av oss hadde vært der før, så vi bommet på innsteget og begynnte å sikre veeldig tidlig.

klatringen gikk greit, vi hadde alle 3 klatret litt fra før, alle kunne naturlig sikring og alle klatret niva pluss minus 6 på boltede ruter.

vi kom oss opp på toppen uten for store vanskeligheter.

men da vi sto der merket vi at mørket nærmet seg....

vi kom oss ned fra toppen og kom ned til der røysa startet sånn cirka... før vi fant ut at dette var for risikabelt uten orntlig lykt.

så vi bestemte oss for å overnatte i veggen.

det var kalde og lange 6 timer som vi satt og ventet på at sola skulle stå opp.

Jeg hadde en rescue foil i lomma, men den var for liten til at alle 3 kunne dele den, så den ga jeg til de to andre, og holdt meg i bevegelse selv.

når sola sto opp gikk vi ned til hytta på bandet og fikk i oss mat og drikke pluss en liten lur, før vi gikk tilbake til bilen på turtagrø.

er vel ikke det beste bildet i verden... men ett bilde jeg er fornøyd med.

benytter samtidig anledningen til å presentere meg selv.

heter Jo og er 28 år. Kommer fra Larvik, bor nå i Stavanger og jobber offshore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Undskyld min dialekt, men efter at have set på alle de fantastiske billeder fik jeg også lyst til at komme med et bidrag.

Specielt dette billede fik mig til at tænke "Afsted igen! NU!" :D

http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=162014#162014

Mit billedet er taget på et ikke nærmere bestemt fjeld omkring Nanortalik, Grønland.

En rolig aftentur, og så kigger man op og ser skyerne komme ind over. Ikke noget at sige til, at mange grønlændere er fast overbevist om, at der findes spøgelser og lignende.

mvh

Jesper

post-7318-133474672822_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undskyld min dialekt, men efter at have set på alle de fantastiske billeder fik jeg også lyst til at komme med et bidrag.

Mit billedet er taget på et ikke nærmere bestemt fjeld omkring Nanortalik, Grønland.

En rolig aftentur, og så kigger man op og ser skyerne komme ind over. Ikke noget at sige til, at mange grønlændere er fast overbevist om, at der findes spøgelser og lignende.

mvh

Jesper

Ingen grunn til å unnskylde dialekten, dem er det mange av her på Fjellforum :D

Velkommen til!

Flott bilde; hvor på Grønland er det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å unnskylde dialekten, dem er det mange av her på Fjellforum :lol:

Så fortsætter jeg lidt endnu :P

Velkommen til!

Flott bilde; hvor på Grønland er det fra?

Mange tak !!!

(Til begge dele :))

Det er fra fjeldet, der ligger på øen lidt nord for Nanortalik. En cirkaplacering er her:

60°16'20.51"N 45°11'11.02"W

Men det skal tages med en tommelfingers nøjagtighed -- så er det bare om at zoome i tilstrækkelig grad, inden man sætter tommelfingeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undskyld min dialekt, men efter at have set på alle de fantastiske billeder fik jeg også lyst til at komme med et bidrag.

Specielt dette billede fik mig til at tænke "Afsted igen! NU!" ;)

http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=162014#162014

Mit billedet er taget på et ikke nærmere bestemt fjeld omkring Nanortalik, Grønland.

En rolig aftentur, og så kigger man op og ser skyerne komme ind over. Ikke noget at sige til, at mange grønlændere er fast overbevist om, at der findes spøgelser og lignende.

mvh

Jesper

Heftig bilde og fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.