Gå til innhold
  • Bli medlem

Utfordring: legg inn ditt aller beste fjellbilde!


Busken

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Legger inn et par bilder fra Sveits, jeg også.

Ett av Matterhorn som jeg er ganske godt fornøyd med, da jeg syns det viser hvor "hissige" fjell kan være.

Det andre er av Weisshorn. En topp som har surret ganske mye i bakhodet mitt den siste tiden...

Artig at flere viser frem bildene sine. Inspirert av Weisshornbildet legger jeg ut et bilde fra bestigning av Dom (4505moh). Weisshorn i bakgrunnen til venstre. Med knallgod aklimatisering, kanskje jeg prøver meg en dag...

Mvh. Gunnar

post-14-133474591914_thumb.jpg

post-14-133474591971_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med en utenlandsk en også. Dette er fjellet Amorghino i Argentina sett fra teltet morgenen etter en heller tung tur på Aconcagua. Fjellet er ca 6000 moh og teltet står også på omkring den høyden. Om det teknisk sett ikke er verdens beste bilde, så gir det fine minner om god stemning i leiren etter at de fleste besto eksamen og nådde toppen av Amerika.

Hei Snilen,

Mitt bilde av Amorghino-fjellet (uten toppen) er tatt fra Guanacos Camp 3 på 5500 meter et par dager før bestigningen av Aconcagua 1. nyttårsdag i år. Det brygger opp til storm, uten at Mountain Hardware EV-2 teltet i forgrunnen blåste bort av den grunn.

Gunnar

post-14-133474592035_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger får man fanget et øyeblikk med kameraet som man ikke var helt klar over kvaliteten på da bildet ble tatt. Bildet blir langt bedre enn hva man husker virkeligheten som. Jeg kom over et slikt bilde, som jeg mener å ha lagt ut på forumet en gang tidligere. Det er fra 1996, og nå har jeg fått scannet negativen. Da bildet ble tatt, var jeg mest opptatt med å få med spruten fra Champagnen.

Det er fra en tur til store Austanbotntind over de 2 vesttoppene. Jeg passerte 2000-meter nr.100 på den turen, og dette måtte vi feire med litt Champagne på returen fra store (2204). På Austabotntind V2 (2020) spratt vi korken:

post-42-13347459211_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt i februar 1999 på slutten av en lang, fin skitur i nord i Lierne kommune. Fjella i bakgrunnen (dvs. de man bare ser skygger av) er Havdalsfjellene, som er blant de få områdene i landet som er klassifisert som urørt villmark uten å være underlagt noen form for vern...

Tror jeg er blitt glad i bildet fordi det utstråler en varme og en ro i fjellheimen, bjørketrærne står der i ro, skisporet synes opp de små fokkskavlene.

post-5153-13347459212_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger får man fanget et øyeblikk med kameraet som man ikke var helt klar over kvaliteten på da bildet ble tatt. Bildet blir langt bedre enn hva man husker virkeligheten som. Jeg kom over et slikt bilde, som jeg mener å ha lagt ut på forumet en gang tidligere. Det er fra 1996, og nå har jeg fått scannet negativen. Da bildet ble tatt, var jeg mest opptatt med å få med spruten fra Champagnen.

Det er fra en tur til store Austanbotntind over de 2 vesttoppene. Jeg passerte 2000-meter nr.100 på den turen, og dette måtte vi feire med litt Champagne på returen fra store (2204). På Austabotntind V2 (2020) spratt vi korken:

Nils,

Dette bildet er bortimot helt perfekt! Det eneste som mangler er den korken...

Mvh. Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

mayhassen skrev:

Jeg sparer meg foreløpig med bildet, men må bare oppfordre til at folk skriver en liten historie bak bildet (som du Busken). Det gir et mye bedre bilde, uavhengig av teknisk kvalitet.

Har hatt en fin rundtur i galleriet, bet meg merke i denne teksten skrevet 19. oktober, men ikke funnet noe bilde.... :D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å plukke ut bare ett bilde blir litt for vanskelig. Jeg legger derfor ut tre så får dere bestemme selv hvilket som er best. Det første er kanopadling i Grimsa. Det andre er ei bjørk i Sollia. Det tredje er ved et vann i sørnorge...

69574_s.jpg

69575_s.jpg

69576_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i hvert fall det beste bildet jeg har tatt i dag. Fantastisk mørketidstur, en passelig liten topp på Senja, overjordisk lys (skjønt såpass lite av det at det ikke er så enkelt å ta gode bilder med kompaktkameraet), og faktisk en puddernedkjøring på fjellski!

post-2376-133474596877_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Velger et bilde med mennesket/aktivitet i fokus, som mitt beste.

Vi snudde under klatring opp mot Vesle Galdhøpiggen, og jeg gjetta på at dette kom til å bli et fint motiv i det jeg tok det. Et dårlig kamera, dessverre. Tatt 30.juli 2004.

post-469-133474635834_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

To billeder fra mig:

Den første repræsenterer et grænseoverskridende tidspunkt, hvor himlen og jord stod i eet - og hvor jeg ikke var helt sikker på at jeg mestrede omgivelserne. Skræmmende, men lærerigt.

Det andet viser en smuk afslutning på en perfekt tur (lige syd for Ustaoset).

Vh

Jakob

post-636-133474667165_thumb.jpg

post-636-133474667169_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er ingen fotograf og har ikke peiling på bildetekniske detaljer.

Men det er et bilde i samlingen jeg liker veldig godt, syns utsikten utover Trollamassivet fra Skarfjell er i særklasse.

Dette bildet gjør meg sjuk av lengsel og jeg ser virkelig frem til sommeren.

96457_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.