Gå til innhold
  • Bli medlem

Handle Arc`teryx Alpha SV jakka i utlandet? HJELP!


t0bbE

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer på om noen har erfaringer eller vet hvor en kan handle denne jakken på nett? Har sett på nettsider som www.moosejaw.com osv, altså butikker i canada og USA, men det står hos alle butikkene at de ikke kan sende internasjonalt, altså til Norge!? Hva skal jeg gjøre da? Hadde ikke tenkt å betale 5.500,- for jakka her hjemme! :D Noen som har noen stalltips? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte tilsvarende jakke i fjor på ebay via en selger som hadde mange salg. Betalte 2500 hjem i postkassen. to kolleger gjorde også det samme. alle er strålende fornøyde med en jakke til halve av den norske prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skeptisk til ebay, har hørt mye om falske kopier og uærlige selgere. Hvordan kan dere være sikre på å ikke bli lurt trill rundt?

hvis du kjøper fra etablerte selgere og bruker paypal har du klagerettigheter som forbrukerombudet hadde vært stolt over.

men du kan jo også betale en tusenlapp ekstra og ikke "ta sjansen" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jakka mi herfra billigere enn på ebay. Rask levering og null problem.

Ble ikke noe problem med toll og slikt da? Kan ikke jakka fort bli like dyr som i norge om den blir tatt i toll? Har sett på denne siden, og den virker jo knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må desverre betale toll på klær med verdi over 200 kr, men samlet ble det mindre enn i Norge.

Her er regnestykket mitt for Theta AR:

374.95 * 5.1 = 1 912.245 (Prisen på jakken i dollar ganget med dollarkursen i sommer).

1 912.245 * 1.25 = 2 390.30 (Prisen i norske kroner + moms).

2 390.30625 * 1.107 = 2 646 (Lagt til toll på 10,7%).

Med litt fratkostnader kom jakka mi på 2800. Hvis jeg ikke tar helt feill koster den rundt 4500 her hjemme.

Nå skal det sies at jeg var veldig heldig med dollarkursen:P

Når jeg regner ut prisen på Alpha SV fra e-omc.com på samme måten får jeg 5 089 kr.

Eksempler på nettkjøp fra utlandet finnes på toll.no:

toll.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må desverre betale toll på klær med verdi over 200 kr, men samlet ble det mindre enn i Norge.

Her er regnestykket mitt for Theta AR:

374.95 * 5.1 = 1 912.245 (Prisen på jakken i dollar ganget med dollarkursen i sommer).

1 912.245 * 1.25 = 2 390.30 (Prisen i norske kroner + moms).

2 390.30625 * 1.107 = 2 646 (Lagt til toll på 10,7%).

Med litt fratkostnader kom jakka mi på 2800. Hvis jeg ikke tar helt feill koster den rundt 4500 her hjemme.

Nå skal det sies at jeg var veldig heldig med dollarkursen:P

Når jeg regner ut prisen på Alpha SV fra e-omc.com på samme måten får jeg 5 089 kr.

Eksempler på nettkjøp fra utlandet finnes på toll.no:

toll.no

Tusen takk for nyttig svar! Skal undersøke litt nærmere på dette, så blir det vel jakke snart! 8) Jakka koster 5500,- her i trondheim ihvertfall, så blir jo uansett billigere, men vi får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.