Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna bukse lekker igjen....


amk

Anbefalte innlegg

Kan jeg reklamere for tredje gang?

Det er da aldeles utrolig at det skal være så vanskelig å holde seg tørr! Vært nå på tuslende aftentur i Fjellveien i Bergen, av alle ting (ja, vet dette er FJELLforum, men likevel...). Etter ca en times enkel spasertur i klassisk bergensregn er jeg gjennomvåt på begge knær i min ca 9 måneder gamle Norrøna Falketind xcr bukse. Som jeg kjøpte etter å ha reklamert på Falketind Paclite buksen som "knakk" i sveisingen etter et halvt år. Som jeg kjøpte etter å ha reklamert på Missing Link-bukse etter et halvt år, som faktisk, tro det eller ei, var en reklamasjon etter forrige bukse.... Herregud. Jeg innser at jeg har veldig dårlig karma i forhold til gore tex-bukser, men kan det være så jævla vanskelig? De blir ikke spesielt hardt brukt, jeg var ikke spesielt svett (Fjellveien, temmelig flatt bortover...)

Ja, den er vasket en gang eller to. Ja, sprayimpregnert. Arcteryxjakken min er 6 år gammel, impregnert én eneste gang, fortsatt fullstendig vanntett. Ja, Norrøna har god service, men det hjelper på en måte ikke så mye hvis jeg hele tiden må ha en ekstra gore tex-bukse i reserve til de 3-4 ukene reklamasjonen tar.... I Bergen er man faktisk nødt til å alltid ha fungerende regntøy. Hvorfor betaler man 2999 kroner, en horribel sum, for en bukse som gir våte knær etter stakkarslige 9 måneder? GRRRMF!

Unnskyld. Måtte bare få det ut. Men tør jeg å reklamere enda en gang?

Bill. mrk. "Ut på tur, aldri sur"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA !

Norrøna har alltid vært reale når det gjelder reklamasjon, de få gangene det har vært nødvendig. Også fått reparert slitasje gratis, selv om dette ikke strengt tatt dekkes av garantien.

Vi betaler nok for Gore-tex klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og norrøna Dovre jakke og bukse. Fekk ny bukse da den første ble lekk ganske tidlig. Bra. Men den nåverende ble også fort lekk! Har to like jakker ,Dovre, en del år nå, lekker ganske mye. Men goretex ser ut til å fungere en stund, som i forhold til prisen er i korteste laget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mulig å få gang igjen den evige diskusjonen.

Det finnes jo flere alternativer, Dermisax er vel kjent for bedre slitestyrke?

Hvis du mente dårligere, så..

Generelt sett skal en 3 lags Gore Tex-jakke eller bukse holde deg tør i en del år, hvis du behandler den riktig. Viktig å vaske regelmessig slik at ikke porene tetter seg, vel så viktig er det å varmetrøke plaggene etter vask. Dette gjør at de små hårene utenpå stoffet reiser seg fra stoffet, og hjelper til å "perle" vannet, slik at Gore Tex membranet får gjort jobben sin!

Impregnering er også viktig, uansett Dermizax eller Gore Tex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.