Gå til innhold
  • Bli medlem

Grønland Mai 2004


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En del bilder fra vår Grønlandsekspedisjon Mai '04,

som inkluderer bestigning av de tre høyeste fjellene på

Grønland (samt 15 andre fjell).

Pga stor mengde bilder og tekst så vil det være noen feil

her og der. De vil bli rettet i de kommende dager. Det vil også

komme flere bilder etterhvert.

http://impact.ii.uib.no/arnt/Peaks/g4.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt suverent! Gleder meg til mai neste år... Det ser ut som om fotoutstyret fungerte bra??? Stabilt vær i tillegg, så er du sikret endel "kongebilder". Nydelig utsikt, strekker seg litt lengre enn i våre forurensede områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det ser ut som om fotoutstyret fungerte bra???.

Hei Ingvar. Ja, vi hadde en del kameraer i aksjon, og selv om det var oppe i -20 på toppene, så var det ingen problemer. Hadde batteriet (ikke Lithium) inne i vantene, men det var jeg trolig alene om.

Lykke til med kryssingen, hvis det er det som er planen. Jeg fant ihvertfall ut at Grønlandskryssing er på topp-10 listen over ting jeg absolutt ikke skal gjøre. Du verden, så stor den øya er....

De som skulle ta første "vinterbestigning" av Gunnbjørn Fjeld i Mars lå visstnok værfast i 18 av et-par-og-tyve døgn, og nådde aldri målet. Etter (totalt) to dager i teltet synes jeg genuint synd på den gruppen. Tror nok Mai er tidspunktet, ja. Vi var utrolig heldige. Det meste klaffet. Ankomst, vær, målsettingen, utreise, opplevelsen, utstyret, osv.

Arnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er det som er planen, ja... Jeg kommer vel tilbake til deg ang. diverse praktiske spørsmål, de dukker helt sikkert opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.