Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Skjervøy 2+ telt hos XXL


0lav

Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe nytt telt, og tenker litt på Skjervøy 2+ hos XXL. Snakket med en som jobbet der, og han anbefalte det og i tillegg så er det jo billig. Men er det noen som har erfaringer med dette? Dette teltet er jo et som er laget kun for XXL, så jeg finner det ikke på Hel sports nettsider, og heller ikke noen informasjon om dette andre steder på nett.

Er kvaliteten på dette like bra som på andre modeller fra Hel Sport?

Link:

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=64995

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det kun er å få på XXL kan være at det er en egen modell der det er spart på det meste for å presse ned prisen, men for alt jeg vet kan det og være tilnærmet en av standardmodellene XXL har fått en avtale på, men til kvantumsrabatt.

Det står ikke noe om hva slags materiale de har brukt, det enkleste du gjør er vel å skaffe info om dette, og så sammenlikne med Helsport-katalogen.

Uansett er det Helsport, og et slikt telt skal holde til det meste utenom de tøffeste turene i høyfjellet (og) vinerstid.

Merk at det ikke er stormmatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også godt fornøyd med mitt Ringstind 2, et kjempetelt :D Et billigere telt som Skjervøy 2 er det sikkert brukt en duk som er tykkere og tyngre for å oppnå samma rivestyrke som for eksempel et Ringstind 2 eller Fjellheimen xtrem som jeg også har. Det vil jo medføre at teltet blir tyngre for å få samme styrke... En får som regel det en betaler for, det er min filosofi :?: Skjervøyteltet er sikkert greit nok det, men jeg vil heller lagt til noen lapper og kjøpt meg et dyrere telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra en 3-dagers tur i sylan for ca. 2 timer siden og anbefaler teltet kjempe masse! Teltet har god plass innvendig og går raskt å sette opp. I tilegg til det vanlige innterteltet så er det et stort bagasjerom med veldig god høyde under taket slik at det ikke var noe problem å fyre primus osv. Opplevde også ganske kraftig regnvær men teltet holdt seg helt tørt, og opplevde heller ikke noe kondens i teltet. Jeg var bare en person i det da.

Føler at jeg fikk veldig mye for pengene på dette teltet. Kan også anbefale sekken Lundhags Troja 95l som jeg også brukte for første gang på turen. Stor plass, og mange smarte funksjoner og lommer.

Var veldig heldig på turen btw, regnet ofte når jeg var inne i teltet, men var sol nesten hele tiden når jeg var ute å gikk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Kanskje lit sent men................

Skjervøy teltet er noe midt i mellom "pro" og "trek" segmentet til Helsport.

Teltet har stengene fra trek series.

Stoffet er det samme som pro serien, stoffet er imidlertid belagt med silikon på utsiden og et PU belegg på innsiden, pro teltene er belagt med silikon på begge sider, trek er kun belagt med PU på en side.

Stangkanalene er som på trek serien, dvs innvendige.

Luftingen er som på Fjellheimen X-strem camp.

Alt i alt så er skjervøy meget prisgunstig i forhold til fjellheim, kvalitet og holdbarhet er tilnærmet lik, men det er en del tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har nettopp kommet hjem fra en 3 dagers fjelltur i utrolig kraftig kontinuerlig regn. Min erfaring etter å ha brukt dette teltet for første gang er at det er et utrolig prisgunstig telt. Bra kvalitet. Lite kondens (for 1 person). God liggeplass for en person på 195 cm. Stort nok fortelt til å fyre opp primus, og ha stor sekk osv. Teltet har holdt seg tørrt hele turen, selv når vi satte opp camp midt i ei jævla myr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Snakket med HS på telefon om akkurat dette, og modellene XXL har med litt annet design/andre navn er identiske med TREK segmentet når det gjelder materialer og kvalitet.

Når det gjelder Skjervøy 2+ synes jeg dette er for lavt. 3+ utgaven er ti cm høyere i innerteltet og det merkes, men alikevel er ikke det høyere enn bare ok etter min smak.

2+ er utvilsomt et bra telt til den lave prisen de har det til nå, og jeg har ikke noe spesielt annet å utsette på det. Kanskje vekt hvis man skal være litt pirkete, men hvor mye skal man klage til 1500 spenn? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med HS på telefon om akkurat dette, og modellene XXL har med litt annet design/andre navn er identiske med TREK segmentet når det gjelder materialer og kvalitet.

Når det gjelder Skjervøy 2+ synes jeg dette er for lavt. 3+ utgaven er ti cm høyere i innerteltet og det merkes, men alikevel er ikke det høyere enn bare ok etter min smak.

2+ er utvilsomt et bra telt til den lave prisen de har det til nå, og jeg har ikke noe spesielt annet å utsette på det. Kanskje vekt hvis man skal være litt pirkete, men hvor mye skal man klage til 1500 spenn? ;-)

Enig, synes noen av Helsport-teltene er vel lave, f.eks. det "Nordmarka camp" - teltet de selger hos XXL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kjell Iver endret tittelen til Helsport Skjervøy 2+ telt hos XXL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.