Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatring på Tenerife


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har erfaring med klatring på Tenerife her inne?

Skal en tur til høsten og gidder ikke å ligge i sola hele dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Lyngve,

Petter har lagt ut en del bilder fra Teide turen

tidligere i år. Han samlet opp en del topper i nærheten.

Du kan jo titte på de og se om du ser noe spennende.

Arnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonymous

"Nå er vel ikke Tenerife kjent for å være noe paradis for klippeklatring, slik som Krabi i Thailand osv. Til det er vel kvaliteten på fjellet altfor dårlig. Jeg har aldri vært på Tenerife...."

Tenerife er et helt OK reisemål for en ukes klatring, uansett nivå. Klatringen i Arico kløften har mer enn 100 fine ruter på godt fjell, på Teide er det også et større crag, men noe lavere rutekvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Noen som har erfaring med klatring på Tenerife her inne?

Skal en tur til høsten og gidder ikke å ligge i sola hele dagen ;)

Aner ingenting om klatremulighetene på Tenerife siden jeg ikke er noen klatrer selv, men har nettopp kommet hjem fra en uke der nede og har vært på flotte fotturer nesten hver dag, så det er mange muligheter til å slippe å ligge pal i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Nå er jeg tilbake fra turen og kan dele mine erfaringer med andre.

Klatetrefører fra Rockfax er brukbart for mindre kresne og man finner en del ruter, den var godt hjelp for meg.

Fører Escaladas en Arico er på Tenerife utsolgt, men det er fortsatt mulig å kjøpe den i andre land eller på internett.

Det finnes en fører for område Los Canadas som ligger rett under Pico de Teide ved siden av veien. Situasjon er den same som fører til Arico, umulig å kjøpe på Teneriffe.

Klatrebutikken ligger i Granadilla de Abona og heter Outdoor. Det er en butikk drevet av klatrera og betjening er svært internasjonal.

Jeg traff her selgere fra Belgia, Columbia og Tyskland. Dem kan mange språk :D)

Her er det også mulig å leie fører for Arico område for 3 Euro per uke og låne fører til Los Canadas til å ta kopier av den.

Klareområder Arico, El Rio og en del andre er kløfter med boltede ruter og mye fint sportsklatring.

Los Canadas er fjelformasjoner på platå under Teide og har en del sportsruter, men her er det også muligheter til å klatre på kiler. Helle område er foreslåt som verdens arv vervet av UNESCO. Ruter som er ferdig boltet vedlikeholdes ikke mer og det er ikke lov å lage nye ruter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.