Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Baffin Modular?


gjezp

Anbefalte innlegg

jeg har en gammel Helsport Baffin Modular-pose som jeg ikke har brukt så alt for mye. Når det er under 0 grader bruker jeg dunposen som holder fint til -10 og ikke veier noe. Men har nå googla litt på min gamle baffin for å finne noen fakta om den. Finner så og si ingenting. Jeg lurer rett og slett på nedre komfort-grense, og om posen forsatt holder stikk iforh til nyere posen. Den veier 3,2kg og har thermoguard 2000. Ser jo at Helsport nå opererer med thermoguard 6000. Hva betyr det? Innbiller meg at det er en pose som bør klare 20-30 minusgrader, men har aldri testa det sjølv. noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge soveposeprodusenter bør soveposer ikke oppbevares i kompresjonssekken da fibrene i posen vil kunne bli skadet og posen miste ytelse. Så om posen har vært lagret i kompresjonstrekket kan det hende ytelsen er lavere enn som fabrikksny. Ellers har i hvert fall Ajungilak og Helsport endret komfortgrensene etter de tok i bruk EU-normen EN-13537. Eksempelvis HS Alta var før -10 og er i følge EN-13537 -5 for herrer og 0 for damer. Thermoguard #### er Helsports tekniske betegnelse på isolasjonsfyllet som er brukt.

http://www.trailspace.com/gear/helsport/baffin-modular/review/3069/

User Review: Helsport Baffin Modular

Reviewed September 15, 1999 by an anonymous hiker

Rating: rated 4 of 5 stars

Fill: Thermogard 2000

Temperature Rating: -40 Celsius

Weight: 3,2 kg

A very good winter sleeping bag. I have used it in -45C.

I’m suprised that there aren't more people using this bag.

Check it out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.