Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold Jostedalsbreen


Peder

Anbefalte innlegg

Annonse

Gikk Bødal-Fjærland i månedsskiftet april/mai.

Gikk med stor gruppe, og grunnet lite snø valgte vi å legge om turen fra Erdalen til Bødal, etter at vi hørte om gjennomslag på skii småttene i påsken, noe vi ikke ønsket med 40 mann...

Helt greit å gå over, men det er lite snø, så man bør unngå de værste områdene. Lite snø på Supphellebreen gjorde at snøbroene lå relativt lavt slik at man hadde relativt grei oversikt over sprekkene.

Nedturen fra Flatbrehytten blir jo lettere uten snø da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følgje breførarlaget er det mindre snø enn vanleg (surprise, surprise). Dette har medført blant anna dårlege snøbruer+sprekker på Erdalsbreen, opne sprekker i Lodalsbrekka og Småttene er Småttene. Sjølv har eg tenkt meg avgarde neste veke, men det som i utgangspunktet skulle vere Erdalen-Fjærland vurderer eg no mot Bødalen-Fjærland, ala det ovanståande innlegg. Det er sjølvsagt mogleg å gå opp frå Erdalen, men det tek nok lenger tid enn vanleg.

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.