Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltstenger


villmarkingen

Anbefalte innlegg

Annonse

De fleste anerkjente merkene vil vel kunne skaffe deg nye stenger. Du skriver at det dreier seg om et billig telt, og jeg kjenner ikke til noen som forhandler stenger i "løs vekt". Hensyn som lengde på stengene gjør at det neppe bare er "å kjøpe en stang." Jeg vil derfor anta at å spandere på seg et nytt telt vil være den beste løsningen. Sjekk tråder under kjøp og salg her på forumet, det kan være at man kommer over et bra brukt telt til en overkommelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner lengden på stengene dine. Så går du på nettsidene til feks hilleberg http://www.hilleberg.se/default_sv.HTM

der velger du produkter og tilbehør. her finner du lengder og priser på stengene de har som jeg syntes er veldig gode.

Deretter kan helt sikkert sportsnett eller oslo sportslager bestille for deg. De fleste lengder koster 350-400 Svenske kr. altså sikkert nærmere rundt 500 med noe frakt ol.

Skal du da ha 3 nye stenger blir det fort 1500 kr. så det spørs om det lønner seg for ett billig telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språkpoliti burde være i alle forumer. Elsker språkpolitiet, moro for mange og til ergrelse for andre.

Stå på.

Ellers kan jeg tipse om AMO (Astronomer Mot Ordelinger) www.amo.no.

Skal ikke påberope meg noe heltestatus angående mine språkkunnskaper, men ordelingsfeil er morsomt.

Ellers har jeg en annen link som kan være til hjelp for mange, inkludert meg selv (brukes flittig).

http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

Ellers irriterer jeg meg over f.eks. G-Sport som skriver Hiking sko og støver (som både er ordelingsfeil og engelsknorsk) i stedenfor å bruke det norske og ganske alminnelige ordet «tur» slik at det blir «tur-sko og støvler»

Men i dagens moderne samfunn så skal jo alt være urbant, kult eller trendy, aller helst alt på samme tid.

Språket er i forfall!

Hvor mange her skriver mail og egentlig mener e-post ("e-mail", for de som ikke forstår norsk)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språket er i forfall!

..eller er det under utvikling? Når var det norske spåket på topp? På Ibsens tid? Under krigen? Jeg tror de fleste vil mene at "riktig" språk er det de lærte på skolen og er mest vant til.

Lykke til med teltstangkjøpsvurderingene, trådstarter. Beklager OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg gikk på noen smeller her :wink:

Men jeg mener faktisk at språket er i forfall når man erstatter gode norske ord med engelske,

som i mitt eksempel fra G-Sport der de skriver «hikingsko» i stedet for det norske ordet tursko.

Dette har de helt klart gjort forde «hikingsko» forde dette høres mer moderne/moteriktig (trendy) ut.

Mail er også et missoppfattet ord, mail betyr bare post, e-mail er en forkortelse for electronic mail, som på norsk er forkortet e-post.

Hvis språket er i utvikling ville det heller vært mer naturlig å stryke «e-» forran post, da hadde man likestilt elektronisk post og vanlig post.

Ellers må jeg si at Fjellforum er laaaangt fra et dårlig eksempel på god norsk rettskriving.

Men orddelinger (med to d'er) kan i mange sammenhenger bli ganske morsomt.

Av og til trenger man ikke mer en å få mellomrommet på feil sted som en kollega av meg gjorde da han skulle skrive «Norsk Edamer 49,- pr kg.»

Det ble relativt mange morsome tilbakemeldinger på det geniale tilbudet på «Norske Damer 49,- pr kg.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som assosierer fælt her.

Tilbake til spørsmålet, her er noen teltstangprodusenter på nett:

www.polesforyou.com, www.questoutfitters.com/Lightweight.htm

www.shelby.fi i Finland selger også stenger ut fra Hillebergs dim., men kan mod'es.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som assosierer fælt her.

Tilbake til spørsmålet, her er noen teltstangprodusenter på nett:

www.polesforyou.com, www.questoutfitters.com/Lightweight.htm

www.shelby.fi i Finland selger også stenger ut fra Hillebergs dim., men kan mod'es.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.