Gå til innhold
  • Bli medlem

Terrengsykkel i toppklassen - trenger prisanslag


flako

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud på sykkel, og er usikker.

Everst 8848 Racelite

-Fullkarbon sykkel, lett vekt noe over 8 kg

-Ritchey WCS karbon setepinne og styre, selle 135g lettvektssete.

-Manitou R7 dempegaffel

-Avid Juicy Ultimate bremser

-SRAM X0 gripshifters

-SRAM X0 bak derailleur

-Shimano XTR front derailleur

-FSA K-Force light hollow carbon 44T/29T krank

-Notubes ZTR Olympic hjul m MaxxLite 310 dekk

-knallrøde nav fra Tune, som tikker fint (usikker på spesifikasjon)

-pedaler fra krank brothers

Sykkelen er en 2007 mod., men ser ikke ut til å være brukt overhodet.

Forøvrig er sykkelen som modellen originalt, men kranken er visstnok byttet ut med noe fetere.

Det er klart at det dreier seg om en sykkel i øvre prisklasse, men hvor omtrent ligger vi?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Detaljer

-Ramme: HM Karbon

-Gaffel: Manitou R7 MRD

-Hjulsett: American Classic / NoTubes

-Gir: Shimano XT / Shimano XTR

-Girhendler: Shimano XTR

-Bremser: Avid Juicy 7 carbon

-Krank: FSA Carbon 29/44

-Kassett: Dura-Ace 11/27

-Styre/stem: Ritchey WCS

-Setepinne: Ritchey WCS 31,6mm

-Dekk: NoTubes The Crow 26*2.0

-Vekt: 9,3 kg (M)

Tar jeg feil om jeg tror denne er et lite hakk sløvere?

På f.eks:

-bremser (Juicy 7 / Juicy ultimate)

-XTR / XTR / XT (SRAM X0, X0, XTR)

-hjulsett

Vet ikke jeg.

Hva er da rimelig pris? Sykkelen er helt ny, og har visstnok garanti og 1 gratis service til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den sykelen du nevner er det toppgirene til sram og shimano. Så akkurat girene er "litt" bedre på 2007 modellen.

Når det gjelder hjulene er det samme hjul No Tubes Olympic ZTR . American classic er navet på felgene. Vet disse felgene kommer med

forskjellige nav så det er vanskelig å si hvem som er best. Uansett veldig bra hjul vil jeg tro. Juicy ulimate er et bedre bremsesystem enn juicy 5.

Vet ikke hva den sykkelen er verdt jeg. Men UANSETT er det topp sykler begge to!!! Du kan jo sammenligne litt pris med den på oslosportslager :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZTR Notubes, regnes vel som en av verdens letteste terrengfelger, og i tillegg tåler de skikkelig juling uten å bli skjeve med en gang!

Og tune er er godt tegn på 1. klasses kvalitet.

XTR og XO er så og si to sider av samme sek. Men vil vel si at Rapidfire hendlene til XTR er bedre en Sram sine!

Uansett begge er SUPre sykler, og du bvil nok bli gromfornøy med valget uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ville ikke betalt mere enn halparten av listeprisen på en 1 år gammel sykkel.

Selv har jeg en Hard Rocx som kostet 21000 i 2006(kjøpt november 2006) halv pris etter 1 år så er den nede i 10500. Etter det slår jeg av 2500 i året.

Selges i høst for 8000 om jeg er heldig da. Kanskje litt billigere. Er akkurat ferdig med servicen, mangler bare finjustering av gir og bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, interessant teori der.

Jeg har ikke kjøpt sykkelen, jeg kjøpte en Scott Scale til like under 20 000, brukt.

Fikk sett meg godt rundt på terrengsykkel.no, og fant litt ut av prisnivået på bruktsykler generelt i Norge. Takk for et kjempetips!

Det er rett som noen her sier, ca. halv pris på 1 år gammel sykkel, men det er når den er BRUKT.

Denne var jo uten en ripe, helt ny. Det har litt å si, og mer på en MTB enn på en Racer. Jeg mener prisen var OK, men ikke noen superdeal.

Mistenker at den ble kjøpt på lagersalg e.l. og prøver å selge med fortjeneste. Som forsåvidt er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg feil om jeg tror denne er et lite hakk sløvere?

På f.eks:

-bremser (Juicy 7 / Juicy ultimate)

-XTR / XTR / XT (SRAM X0, X0, XTR)

-hjulsett

Vet ikke jeg.

Hva er da rimelig pris? Sykkelen er helt ny, og har visstnok garanti og 1 gratis service til våren.

Har dårlig erfaring med Dura-Ace kassett :D

Det er bare to paler, og det er bare 1 pal av gangen som er i inngrep (for at oppnå finere klikk).

Når jeg tråtte till i første gir sprakk begge palene, og det var total nedbryt.

Her er det snakk om en terrengsykkel der har et første gir med 24 tender for og 34 bak)

På en skikkelig terrengsykkel er det 3 paler i kassetten, og alle 3 er i inngrep på samme tid :lol:

Dura-Ace er til konkurransesykling, men på terrengsykkel i første gir holder det ikke til dreiningsmomentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dura-Ace er toppserien til Shimano på Racing og er mye brukt i Tour de France har i så måte lite å gjøre på en offroad spør du meg.

Hva i all verden er en "pale"?

(På norsk er pale en fisk)

På dansk heter det lite lem av stål som sier klikk klikk i friløpet en pal. Jeg forsøker å gjøre meg forståelig på teknisk norsk, men det er vanskelig

da ikke jeg har bøker om sykling på norsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Er det noen som har erfaring med denne type sykkel , ser ut til å være sold og veldig praktisk siden den kan slås sammen og puttes i bagasjerommet på en bil.

Med flyaluminium og livstidsgaranti på ramma ,burde det vel hold en stund.

http://www.campingsport.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=18&category_id=2&option=com_virtuemart&Itemid=60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.