Gå til innhold
  • Bli medlem

Trangia Stormkjøkken + Primus Omnifuel


Fishe

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet om det går ann å bygge en Primus Omnifuel inn i vindskjermen til et Trangia stormkjøkken. I så fall hva er det som skal til for å gjøre det og hvis noen har noen erfaringer med dette kunne det vært interessant og få høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv bruker jeg (som kjent her på forumet) Trangia gassbrenner om sommeren, og Nova med hjemmelaget vindskjerm om vinteren. Vindskjermen blir lettere enn trangia vindskjermen, og jeg slipper ombygging.

Tegningene finner du her:

http://docs.google.com/View?docid=dgvx46ww_109nz96s7fp

Kanskje et bedre tips enn å svare på det egentlige spørsmålet?

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg ville tro at den beste (mest vekt- og plasseffektive) måten å tilpasse Omnifuelen til Trangia må være å ta av hele "understellet" på Omnifuelen, for så å kjøpe/tilpasse adapteret beregnet for å tilsvarende tilpasning av Nova til Trangia.

Da fjerner man faktisk en god del vekt, omnifuelen vil passe ypperlig i Trangia. Og Omnifuelen får plass inni Trangia-settet (oppi en av kasserollene) under transport, noe som selvsagt gir både beskyttelse og volumbesparelse. Det er bare når man har tatt av understellet / beina på Omnifuelen at den får plass inni Trangia-settet for transport. I tillegg til å spare vekt på selve brenneren sparer man også vekt på den embalasjen man ellers ville transportert brenneren i.

Til nå har jeg gjort det samme med en Whisperlight, og før sommeren vil jeg tilpasse Omnifuelen min på samme måte.

I kombinasjon med Trangia Ultra Light syns jeg dette blir en ypperlig kombinasjon. Inni Trangia-settet sammen med brenneren har jeg alltid kasserollehåndtaket, en lett spiseskje og en fyrstikkeske (i en liten plastikkpose). I tillegg til å gi vekt- og volumbesparelse og effektiv beskyttelse av brenneren gir dette færre hångrep og mindre "dilll-dall" før oppfyring :)

:DYhyre viktig å være EFFEKTIV på tur! :D

Ja, ja :? Det er så befriende at vi har mange fantastisk viktige problemstillinger å leve oss inn i ved starten av det nye året! :)

Eneste mulige ulempen jeg ser ved dette måtte være at stekepanna kanskje av og til kan komme litt høyt opp fra brenneren ved steking av fisk? (Må bruke Trangia-løsningen med å sette stekepannen høyt)

Godt nytt tur-år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.