Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Hardwear Lamina -30 D


jonasro

Anbefalte innlegg

Annonse
Noen som har testet denne posen eller har noen meninger om den? Lurer på å skaffe den som vinterpose.

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=MHW89:DD&var_1=MHW89-R:DD

har lamina -15 og syntes posen virker bra. har ikke testet den i skikkelig i grisekaldt vær enda, men fikk brukt den i -15 ifjor. meget god ligge komfort i posen og lar seg komprimere usannsynlig liten.

kompiser har ajungilak tyin som ( med samme fyllvekt) er vesentlig tyngre og pakker mye større.

virker som MH har lagd posen i et veldig lett "ytterstoff" som også lar seg komprimere godt.

Ps! MH oppgir temperaturer i fahrenheit.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
dere vil bli overrasket hvis dere sammenligner dataene på MH -15 og tyin 5season.

tyin er mye tyngre men det er samme fyllvekt!!

altså bortimot samme isolasjonsevne :-)

...men mer slitesterk(?). Ajungilak legger stor vekt (bokstavelig talt) på slitestyrke i mange av seriene sine, og det går naturligvis på bekostning av vekt og volum. Man kan ikke få både i pose og sekk (jeg tar av på ordspill i dag! :D )

Jeg har to av modellene til Ajungilak som er beryktet for høy vekt og stort volum. Det er jeg enig i, men de tåler også mye juling så det har sine fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare såvidt testet denne i høst. Lå under åpen himmel ute i skogen. Var en god og varm pose ihvertfall. Den er nok endel mindre slitesterk enn 5 season posen ja, men synes ikke den ekstra plassen den tar er verdt det. 5 season posen virker endel mer vannavisende og det virket som om posen min var mer fuktig på morgen enn kompisen min sin 5 season.

Håper å få testet posen på fjellet så fort som mulig nå, så kan kanskje komme med noen bedre erfaringer da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Vel, nå er -30 grader fahrenheit -34 grader Celsius,

og -15F er -26C. 8)

Helt riktig! Ville bare gjøre oppmerksom på det, fort gjort og blande.

Holdt en gang på å kjøpe meg sommerpose og kikket på lamina 0, når den jeg skulle kikket på var lamina 32 eller 15.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har brukt min Lamina -30 i en 5 mnd periode med turer både i Alaska og på Finnmarksvidda.

Min meining er komforttemperaturen på denne posen med et godt underlag og med ullundertøy er ca -25 grader(dette er jo veldig individuelt)

Har brukt den i -40, men da i kombinasjon med en Ajungilak Micro ytterpose.

Kompresjonsevnen til denne posen er også veldig bra.

Så kan fint anbefale denne posen til generelt vinterbruk!

Når det gjelder den europeiske skalaen så henger dei amerikanske produsentene litt etter, men trur nok dei kommer etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.